توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد

هرمزگان بهشت سرمایه گذاری است

استاندار هرمزگان گفت: زمینه برای سرمایه گذاری از شرق تا مرکز و غرب استان بزرگ هرمزگان در حوزه های مختلف فراهم است.

فریدون همتی صبح امروز(۲۵ خردادماه) در پایان بازدید میدانی نیم روزی خود از پروژه های شهر بندرعباس، با اشاره به بازدید از شرکت سپهر دریا جنوب، اظهار کرد: این شرکت در دوران تحریم فعالیت بسیار خوبی انجام داده است و به عنوان یک شرکت موفق بخش خصوصی، در زمینه ساخت، تعمیر و بازسازی شناورها فعالیت دارد.

وی افزود: در این بازدید، برخی موانع اجرایی احصاء و مقرر شد این مشکلات با حضور مدیران دستگاه های مختلف اجرایی در کارگروه رفع موانع تولید بررسی و رفع شود.

استاندار هرمزگان گفت: این شرکت سالیانه ظرفیت تولید پنج شناور را دارد که بر اساس افق طرح، امکان افزایش تولید سالیانه این شرکت به ۲۰ فروند شناور وجود دارد.

دکتر همتی بیان داشت: از سال ۸۴ تا کنون این شرکت بیش از ۲۰ فروند شناور تولید و صدها شناور را تعمیر کرده است و نزدیک به ۱۵۰ نفر در این شرکت فعال بخش خصوصی اشتغال دارند.

وی همچنین با اشاره به بازدید از شرکت پتروپالایش نگراندیش در ناحیه صنعتی شمال بندرعباس، گفت: به دلیل وجود چندین متقاضی برای واحدهای نفتی و تولید روغن، یک ناحیه صنعتی به تولی‌گری شرکت شهرک‌های صنعتی در این منطقه تشکیل شده و هم اکنون چهار واحد در این ناحیه شکل گرفته است.

استاندار هرمزگان، روغن پایه، پارافین مایع صنعتی و اسلاکس واکس را از محصولات تولیدی این شرکت عنوان و اضافه کرد: عمده محصول تولیدی این شرکت وارداتی است که به برکت راه اندازی این واحدها، ضمن پیشگیری از خام فروشی، نیاز کشور به روغن خودروهای سنگین و … که از مقاومت خاصی برخوردار است برطرف می شود و  امیدواریم با تلاش سرمایه گذار این شرکت و برطرف شدن برخی موانع اجرایی در خصوص تأمین آب، برق و گاز این واحدهای صنعتی، در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.

همتی، با اشاره به رفع موانع و پشتیبانی از یک واحد تولید روغن در اواخر سال گذشته با کمک دستگاه های اجرایی و دستگاه قضایی، گفت: در حال حاضر چهار شرکت تولید روغن در کشور وجود دارد که با راه اندازی دو واحد تولید روغن در استان، هرمزگان به عنوان یکی از استان های صاحب نام در عرصه تولید روغن در کشور مطرح خواهد بود.

وی ادامه داد: ۷۵درصد تکنولوژق بکاررفته در واحدهای تولید روغن در در استان، بر اساس تکنولوژی روز دنیا است و از توانمندی داخل برای ساخت آن استفاده شده و تنها ۲۵ درصد تجهیزات وارداتی است که مشابه داخلی آن وجود نداشته است.

همتی، با بیان اینکه پتروپالایش نگراندیش سالیانه قادر به تولید ۱۱۰ هزارتن روغن پایه، پارافین مایع صنعتی و اسلاکس واکس خواهد بود، گفت: تا کنون بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در این شرکت صورت گرفته و ۱۰۰میلیارد تومان اعتبار دیگر برای راه اندازی این واحد صنعتی نیاز است.

استاندار هرمزگان، میزان اشتغال این واحد صنعتی را در زمان بهره برداری ۱۵۰ نفر اعلام کرد و گفت: در این واحد، برای نزدیک به ۳۵۰ نفر نیز به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد می شود.

همتی در پایان با اینکه هرمزگان بهشت سرمایه گذاری است، افزود: زمینه برای سرمایه گذاری از شرق تا مرکز و غرب استان بزرگ هرمزگان در حوزه های مختلف فراهم است و با ماموریت های که به هر یک از بخش ها در حال واگذاری است و متقاضیان جدیدی که برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرده اند،  تأثیر مثبت آن را می توان در آینده نزدیک در رشد شاخص های مربوط به اشتغال، ورزش، فرهنگ، کشاورزی و سایر حوزه ها به خوبی لمس کرد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *