ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

نجات جان سه صیاد مفقود شده در آب‌های جزیره سیری

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از نجات جان سه صیاد مفقود شده توسط گروه‌های امداد و نجات دریایی در محدوده ۱۲ مایلی جنوب شرقی جزیره سیری خبر داد و گفت: عدم توجه به هشدارهای هواشناسی و دریا روی در شرایط نامساعد جوی مهمترین عاملی است که جان دریانوردان را تهدید می کند.

بازخبراسماعیل مکی زاده صبح امروز (۲۴ خردادماه) ضمن تشریح این عملیات جستجو و نجات دریایی اظهار کرد: روز گذشته ۲۳ خرداد ماه در ساعت ۱۶:۳۰ گزارشی مبنی بر مفقود شدن  یک فروند قایق صیادی با سه سرنشین در حوالی جزیره سیری به مرکز جسجو و نجات دریایی استان واصل شد.

وی افزود: این قایق صیادی که بدون توجه به هشدارهای هواشناسی و در شرایط نامساعد جوی دریا روی کرده بود بدلیل اتمام سوخت ونقص فنی در موتور اسیر امواج و باد شدید، در دریا سرگردان و به نقطه نامعلومی رانده شده بود.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه به دلیل قطع ارتباط تلفنی و وزش شدید باد اطلاع دقیقی از محدوده در دست نبوده است، خاطرنشان کرد: با طرح الگوی جستجو درجهت سرعت باد و جریان آب سریعا یک فروند شناور (ناجی ۱۶) از بندرلنگه و فروند دوم  (ناجی ۱۱) از ابوموسی و نیز دو فروندشناور یگان ندسا و دریابانی به منطقه اعزام شدند.

مکی زاده رانده شدن قایق یاد شده را به خارج از آب‌های حاکمیتی یکی از فرضیات دانست و عنوان کرد: به همین منظور  عملیات نجات به دشواری در سطح وسیع تا محدوده مرزی با کشور امارات امتداد یافت.

این مقام مسئول اظهار کرد: با مشارکت همه یگان‌های اعزامی خوشبختانه نفرات در محدوده ۱۲ مایلی جنوب شرقی جزیره سیری در منطقه حدود مرزی کشور امارات قبل از غروب آفتاب در ساعت ۱۹:۱۵ دقیقه توسط یگان ندسا جزیره سیری پیدا شده و در صحت و ‌سلامت کامل به این جزیره منتقل شدند.

به گفته مکی زاده عواملی نظیر بی توجهی به هشدارهای هواشناسی و دریا روی در شرایط نامساعد جوی، عدم بهره گیری از سیستم های مخابراتی و ارتباطی و همچنین به همراه نداشتن سوخت کافی مهمترین مخاطراتی است که دریانوردان بویژه دریانوردان شناورهای سبک را تهدید می کند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *