توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد
دبیرکل سازمان جهانی بهداشت:

تعهدات کشورهای گروه هفت برای تامین واکسن کووید-۱۹ کافی نیست

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) گفت: تعهدات کشورهای گروه هفت برای تامین واکسن کووید-۱۹ کافی نیست.

بازخبر/“تدروس آدهانوم” دبیر کل سازمان جهانی بهداشت هشدار داد: ۱۰ برابر بیش از آنچه کشورهای گروه هفت برای تامین واکسن کووید-۱۹ مورد نیاز کشورهای در حال توسعه متعهد شده اند، نیاز است تا همه گیری پایان یابد.

کشورهای عضو گروه هفت متعهد شده اند تا یک میلیارد دُز واکسن کووید-۱۹ در اختیار کشورهای در حال توسعه قرار دهند که ۱۰۰ میلیون دُز آن توسط انگلیس و ۵۰۰ میلیون توسط ایالات متحده تامین می شود.

با این حال دبیر کل سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: برای خاتمه دادن به همه گیری، هدف آن است که تا سال آینده و نشست بعدی اعضای گروه هفت در آلمان، ۷۰ درصد از جمعیت جهان واکسن کرونا را دریافت کرده باشند. برای این منظور لازم است ۱۱ میلیارد دُز واکسن تامین شود.

وی افزود: ضروری است کشورها به طور موقت از حمایت مالکیت معنوی برای واکسن های کروناویروس چشم پوشی کنند که در واشنگتن مورد حمایت قرار گرفته اما در اروپا پذیرفته نشده است.

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت تصریح کرد: تحقق هدف واکسیناسیون ۳۰ درصد از جمعیت هر کشور تا پایان سال ۲۰۲۱ مستلزم تامین ۱۰۰ میلیون دُز واکسن در ماه ژوئن و جولای و ۲۵۰ میلیون دُز دیگر تا سپتامبر است.

به گزارش ایسنا به نقل از یورونیوز، درحالیکه تقریبا نیمی از مجموع جمعیت هفت کشور عضو گروه هفت حداقل یک دُز از واکسن کروناویروس را دریافت کرده اند، آمار واکسیناسیون در سایر کشورهای جهان کمتر از ۱۳ درصد است. در آفریقا تنها ۲.۲ درصد جمعیت در برابر این بیماری واکسینه شده اند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *