توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد

۹ شهرستان هرمزگان در وضعیت قرمز/ظرفیت بیمارستان‌ها در حال تکمیل

استاندار هرمزگان گفت: هرمزگان در شرایط سختی به لحاظ شیوع بیماری کرونا قرار دارد و در حال تلاش برای کاهش شیوع این بیماری هستیم اما عده‌ای با عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، موجب انتقال بیماری کرونا به دیگران می‌شوند.

بازخبر/فریدون همتی صبح امروز(۲۳ خردادماه) در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان با بیان اینکه ۹ شهرستان در استان هرمزگان همچنان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند، عنوان کرد: شهرستان‌های بندرعباس، میناب، رودان، جاسک، حاجی‌آباد، قشم، بندرلنگه، بستک و پارسیان همچنان در وضعیت قرمز و شهرستان‌های بندرخمیر و سیریک در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های بشاگرد و ابوموسی در وضعیت زرد شیوع کرونا هستند.

وی با گلایه جدی از افرادی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی کنند، ادامه داد: این افراد با بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی، جان و سلامتی خود، خانواده و دیگران را به خطر می‌اندازند.

استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم خودداری از  برگزاری تجمعات، مراسم های عروسی، ختم، دورهمی و مهمانی، افزود: با وجود این تاکیدات اما متاسفانه با برگزاری یک جشن تولد در هرمزگان، تعدادی از افراد مبتلا به کرونا شدند و متاسفانه دو نفر از مبتلایان فوت شدند.

همتی با بیان اینکه مراسم‌های عروسی، ختم، دورهمی ها و مهمانی ها از دلایل اصلی ابتلا به کرونا در هرمزگان، اظهار کرد: متاسفانه عده‌ای به لزوم پرهیز از این مراسم‌ها توجه ندارند و باید از آنها به طور جدی گلایه کنیم و انتظار داریم مردم هرمزگان، با وجود تاکیدات مکرر مبنی بر خودداری از این تجمعات و لزوم در خانه ماندن، عدم تردد غیرضروری، استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری و تمامی پروتکل‌های بهداشتی برای مراقبت از خود، خانواده و دیگران، به کاهش شیوع بیماری کرونا کمک کنند.

وی گفت: عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، موجب وضعیت قرمز شیوع کرونا در هرمزگان و اعمال محدودیت‌ها و تعطیلی مشاغل شده که زندگی و شغل مردم را تحت تاثیر قرار داده است و اگر توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزایش یابد، از این وضعیت عبور خواهیم کرد.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه همه فعالان در هر شغلی باید پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری و بهداشت فردی را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: باید از عادی انگاری پرهیز کنیم و علاوه بر استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری، همچنان شستشوی دست و ضدعفونی اشیا را جدی بگیریم.

همتی تصریح کرد: هرمزگان در شرایط سختی به لحاظ شیوع بیماری کرونا قرار دارد و در حال تلاش برای کاهش شیوع این بیماری هستیم اما عده‌ای با عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، موجب انتقال بیماری کرونا به دیگران می‌شوند.

استاندار هرمزگان گفت: روزانه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه داروهای کرونایی در هرمزگان می‌شود.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۱۰ هزار بیمار مبتلا به کرونا در هرمزگان، در قرنطینه خانگی هستند، اضافه کرد: از این افراد درخواست می‌کنیم که حتما قرنطینه را رعایت و در خانه بمانند تا بیماری را به دیگران منتقل نکنند.

استاندار هرمزگان اظهار کرد: ظرفیت بیمارستان‌های هرمزگان با افزایش بستری بیماران مبتلا به کرونا، در حال تکمیل است و متاسفانه عده‌ای از بیماران مبتلا به کرونا هم بسیار دیر و با درگیری ریوی بالا به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند که باید در بخش مراقبت های ویژه بستری شوند و هر کس که احساس علائم بیماری کرونا را دارد به سرعت به نزدیکترین مرکز درمانی و بیمارستان مراجعه کند تا تست کرونا بدهد و تحت مراقبت قرار بگیرد.

همتی عنوان کرد: ۳۲ درصد از مبتلایان به بیماری کرونا در هرمزگان، کارکنان دستگاه‌ها، ادارات و بانک ها و ۳۵ درصد از مبتلایان نیز از کارکنان بنگاه‌های اقتصادی، تولیدی و صنعتی هستند که باید مدیران این بخش ها توجه جدی بر جلوگیری از انتقال کرونا داشته باشند و با برقراری انضباط کاری، با جدیت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و این امر را در اولویت اصلی قرار دهند و فرمانداران نیز نظارت جدی بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اعمال محدودیت‌ها داشته باشند.

وی ادامه داد: دیگر مبتلایان به کرونا هم مربوط به بازار و اماکن عمومی است که این عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، موجب تعطیلی بازار و مشاغل شده و در تمام فعالیت‌ها نظارت ها افزایش می‌یابد و هر واحد صنفی و شغلی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکند، پلمپ طولانی مدت خواهد شد و از همه بازاریان، فعالان اصناف، کارکنان و مدیران کارخانجات، بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی، واحدهای صنعتی و مدیران و کارمندان همه دستگاه‌های اجرایی و ادارات و همه مشاغل، می‌خواهیم به طور جدی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و تنها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، جامعه می‌تواند فعالیت‌های خود را انجام دهد.

استاندار هرمزگان افزود: نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ستادهای تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در هرمزگان از برپایی تجمع خودداری کنند و در ستادهای تبلیغاتی نامزدهای انتخابات نیز پذیرایی صورت نگیرد و در این شرایط بهترین ابزار برای تبلیغات انتخابات، استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی است تا سلامت مردم نیز حفظ شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *