توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد

کرونا درایران نزولی شد/دُز دوم واکسیناسیون کرونا از هفته آینده

فارس نوشت: سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه روند کلی شیوع کرونا در کشور از نظر موج بیماری نزولی است،گفت:کسانی که نوبت دز دوم واکسن آنها رسیده است نگران نباشند؛ چرا که تا آخر این هفته یا تا هفته آینده واکسیناسیون دز دوم را انجام می‌دهیم.

بازخبر/  علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به  آخرین وضعیت شیوع کرونا در کشور، اظهار داشت: وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ۷۰ درصد رسیده اما نیاز به رعایت بیشتر داریم

وی با اشاره به برگزاری آزمون‌های پایه‌های نهم و دوازدهم خاطرنشان کرد:‌بیش از ۳۰۰ هزار نظارت بر امتحانات این دو پایه صورت گرفته و شواهد حاکی از آن است که در بیشتر حوزه‌های امتحانی پروتکل‌های بهداشتی به خوبی رعایت شده؛ به طوری که بیش از ۹۰ درصد پروتکل‌ها رعایت شده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه روند کلی شیوع کرونا در کشور از نظر موج بیماری نزولی است،‌ گفت: استان‌های جنوبی و شرقی کشور درگیری‌هایی داشته و روند نزولی در آنها دیده نمی‌شود و حتی در برخی از آنها روند افزایشی وجود دارد به طوری که وضعیت کرونا در استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان صعودی و استان‌های کرمان و بوشهر نیاز به مراقبت بیشتر دارند.

رئیسی با اشاره به آخرین وضعیت رنگبندی کرونایی در کشور ابراز داشت: ۱۳ شهر قرمز داریم که ۳ شهر از این تعداد شامل شهرهای ایران‌شهر، چابهار و نیک‌شهر مربوط به استان سیستان و بلوچستان شهر پاوه در کرمانشاه و بقیه شهرهای قرمز مربوط به استان هرمزگان است ضمن اینکه استان هرمزگان تنها استان قرمز کشور است.

وی با بیان اینکه ۲۰۸ شهر نارنجی و ۲۲۷ شهر زرد در کشور وجود دارد، گفت:‌باید مراقبت‌های بیشتر صورت گیرد تا درگیر موج‌های بعدی نشویم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به روند واکسیناسیون در کشور افزود: فاز اول واکسیناسیون شامل کادر بهداشت و درمان انجام شده ضمن اینکه واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال، ۷۵ سال و ۷۰ سال صورت گرفته است؛ همچنین بدعهدی برای دریافت واکسن داشته‌ایم؛ به طوری که قرار بود ۳ میلیون دز واکسن دو هفته پیش به دست  ما برسد که نرسیده اما به احتمال زیاد در این هفته خواهد رسید.

رئیسی با اشاره به وضعیت تولید واکسن‌های داخلی، تصریح کرد: امروز یا فردا بررسی آخرین نتایج فاز دوم واکسن کرونای ایرانی توسط کمیته علمی اعلام خواهد شد و در صورت تأیید مجوز اضطراری این واکسن صادر خواهد شد.

وی اضافه کرد: کسانی که نوبت دز دوم واکسن آنها رسیده است نگران نباشند؛ چرا که تا آخر این هفته یا تا هفته آینده واکسیناسیون دز دوم را انجام می‌دهیم و بعد از اینکه در تیر ماه واکسن داخلی و خارجی به دست ما برسد سعی می‌کنیم روند واکسیناسیون گروه‌های سنی را ادامه دهیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با تأکید بر اینکه مردم اطمینان داشته باشند با ایجاد زیرساخت‌های قوی واکسن در کشور نباید نگران واکسیناسیون گروه‌های هدف باشند، گفت: تا پایان سال همه گروه‌های هدف در کشور دز اول واکسن را دریافت خواهند کرد.

رئیسی با اشاره به برنامه‌های تبلیغی نامزدین انتخابات ریاست جمهوری ابراز داشت: از رعایت پروتکل‌ها در برنامه‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تشکر می‌کنیم.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *