اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

افزایش ۲ برابری تولید برق در هرمزگان طی ۴ سال اخیر

استاندار هرمزگان گفت: تولید برق استان هرمزگان طی دولت یازدهم و دوازدهم دو برابر شد و سه هزار مگاوات در دست اقدام و اجراست

بازخبر/افریدون همتی صبح امروز(۲۰ خردادماه) در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک، افزود: عملیات احداث این نیروگاه پس از پیگیری و رفع موانع، با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو به عنوان یک زیرساخت مهم در شرق استان هرمزگان و در راستای توسعه سواحل مکران، آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه این نیروگاه ضمن ایجاد ظرفیت تولید ۱۴۰۰ مگاوات برق، در اشتغال‌زایی نیز نقش موثری خواهد داشت، تصریح کرد: در صنعت آب و برق و فاضلاب کارهای خوبی مخصوصا در سال های اخیر در هرمزگان اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه تولید برق استان طی دولت یازدهم و دوازدهم دو برابر شد و سه هزار مگاوات در دست اقدام و اجراست، تصریح کرد: تولید آب در استانی که بیش از ۲۰ سال خشکسالی داشته است با پشتیبانی از بخش خصوصی رشد خوبی داشته و دو آب شیرین کن بزرگ در بندرعباس و در مقیاس های کوچک در مناطق مختلف استان ایجاد شده است و پایداری ۵۰درصدی آب شرب در مناطق هرمزگان ایجاد شد.

همتی با اشاره به اینکه دو پروژه بزرگ آبی در بشاگرد با ۴۰۰میلیاردتومان اجرا شد اما هنوز تا حد مطلوب فاصله داریم، خاطرنشان کرد: در حوزه شرق استان چهارمین پروژه بزرگ امروز در حال آغاز است، دو مجموعه پتروپالایش به ظرفیت ۳۰۰هزار شبکه نفت خام سنگین و هرکدام با سرمایه گذاری ۶میلیارد دلاری در حال اجراست.

استاندار هرمزگان بابیان اینکه ایجاد ظرفیت صادرات یک میلیون بشکه نفت از پایانه نفتی مکران دیگر دستاورد دولت در حوزه شرق هرمزگان است، عنوان کرد: شهر جدید مکران با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت عملیات اجرایی آن بزودی آغاز می شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *