اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
نایب رییس شورای اسلامی شهر بندرعباس:

تهدید به رد صلاحیت عاملی برای محافظه کاری اعضای شورا است/قرار نیست یک عضو شورا معصوم باشد

نایب رییس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: بیان رد صلاحیت اعضای شورا در دوران خدمت و تهدید به آن، عاملی برای محافظه کاری اعضای شورا و عدم پیگیری مشکلات مردم و عدم شهامت لازم برای بیان بسیاری از واقعیت ها است.

بازخبر/فیصل دانش صبح امروز(۱۸ خردادماه) در جمع خبرنگاران، عنوان کرد: بسیاری از مشکلات شهری ریشه دار بوده و نیازمند هماهنگی چند دستگاه و چند اداره هستند و اینگونه نیست که یک عضو شورا با آرزو کردن و ادعا کردن و بدون تجربه بتواند این مشکلات را حل کند.

وی افزود: مشکلات شهری در اکثر شهرهای ایران از جمله بندرعباس، مشکلاتی انباشته شده و بعضا مربوط به دوره های گذشته و سالها ناکارآمدی در مدیریت شهری است، هر چند این هم به معنی کارآمدی زمان حال نیست و اینجانب منتقد وضعیت فعلی هم هستم.

دانش ادامه داد: مشکلات شهری یک شبه بوجود نیامده اند که یک شبه نیز قابل حل باشند. بعضی از افرادی که امروز منتقد جدی وضع موجود هستند، در گذشته در مدیریت شهری نقش داشته اند و خود نتوانسته اند کار موثری را انجام دهند. برخی مدعیان امروز خود در گذشته با انبوهی از مشکلات روبرو بوده اند و در نهایت با انتقاداتی بیشتر از وضع موجود کنار رفته اند.

عضو شورای شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: قرار نیست یک عضو شورا معصوم باشد یا همه کارهای او درست باشد، همه ما انسان هستیم و در تصمیم گیری خود ممکن الخطا، اما همه ما انتظار داریم که در قضاوت هایی که در مورد اعضا شورا می‌شود، مجموع رفتارهای فرد در نظر گرفته شود و به خاطر سوء برداشتی تمام زحمات نمایندگان مردم نادیده گرفته نشود و حتی اجازه دفاع هم به آنها داده نشود.

دانش اضافه کرد: به تجربه باید عرض کنم، بسیاری از تصمیماتی که در مدیریت شهری و شورا گرفته میشود میتواند تبعاتی در جامعه داشته باشد که بعضا مثبت و بعضا منفی باشد، اما فراموش نکنیم که مردم تعدادی نماینده را انتخاب میکنند که بر اساس وضع موجود و بر اساس قانون تصمیم گیری هایی کنند، این تصمیمات بعضا می تواند از نظربرخی درست و برخی اشتباه باشد.

وی بیان کرد: در هر تصمیمی در شورا به تبع آن در جامعه، هم موافق وجود دارد و هم مخالف و هر یک دلایل و منطق خود را دارند. در این شرایط نمی‌توان یک طرفه قضاوت کرد، بلکه باید سود و زیان هر کار را دید و گاهی باید هزینه های یک تصمیم درست را پرداخت.

عضو شورای شهر بندرعباس اظهار کرد: بسیاری از نظارت ها و قضاوت هایی که در مورد اعضای شورا می شود ربطی به مسئولیت آنها ندارد و بیشتر قضاوت هایی است که در نهایت مشکلی را از مردم حل نمی کند.

دانش اضافه کرد: بعضی سیاسیون نباید طوری رفتار کنند که اعضای شورا بجای درگیر کردن خود به کار باعث بی انگیزه گی شوند، از آنجاییکه هرکس بیشتر کار و تلاش کند بیشتر در معرض قضاوت و آسیب قرار میگیرد، رفتارها میبایست سنجیده بوده تا آسیبی به این نهاد مردمی و نماد دموکراسی وارد نشود.

عضو هیئت رییسه شورای شهر بندرعباس ادامه داد: در آخر هر دوره از انتخابات، چه مجلس چه شورا، سخت منتقد وضع موجود می‌شویم و گاهی غیرمنصفانه از افرادی که خدمت کرده‌اند انتقاد می‌کنیم.

وی افزود: به یاد داشته باشیم کسانی که امروز سخت انتقاد می کنند و به پاسخ ها و بیان مشکلات توجه نمی کنند، در آینده خود با انتقادات دیگران مواجه خواهند شد و بدین ترتیب در هر چرخه افراد زیادی حذف می شوند و بدنبال آن هیچ ساختار تجربی و قوی نیروی انسانی در بین ما شکل نمی گیرد. در نتیجه ما همیشه در حال حذف افراد و همیشه در حال آزمون خطا و کسب تجربیات جدید هستیم.

سخنگوی شورای شهر عنوان کرد: هیچ انسانی معصوم از خطا نیست حتی ناظرانی که بر شورا نظارت می کند هم معصوم از خطا نیستند، به نظرم مهمتر از عیب جویی و ایراد گرفتن، دیدن و کشف توانمندی افراد است.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از انتظاراتی که از اعضای شورا می‌رود در چارچوب وظایف اعضای شورا نیست. کسانی که وعده های بزرگ می دهند احتمالاً با حدود اختیارات شوراها آشنا نیستند یا نیت دیگری در سر دارند و این موضوع مهم را مردم هم اینک که در شرف انتخاب هستند، می بایست توجه داشته باشند.

دانش با بیان اینکه بسیاری از اختیارات شورا در ارتباط با دیگر دستگاه ها و ادارات است، عنوان کرد: عقیده دارم تا برخی قوانین اصلاح و شفاف سازی نشود، با تغییر افراد حتی تا ده‌ها دوره دیگر نیز شوراها، نخواهند توانست مشکلات اساسی مردم را حل کنند.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *