ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

آغاز برداشت رطب نوبرانه هرمزگان در میناب

مدیر جهاد کشاورزی میناب از آغاز برداشت رطب نوبرانه هرمزگان از نخلستان های این شهرستان خبرداد.

بازخبر/عباس مویدی صبح امروز (۹ خردادماه) در بازدید از باغات شهرستان میناب، افزود: برداشت رطب آلمهتری از ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت نخیلات در شهرستان میناب آغاز شد.

وی با بیان اینکه بیش از بیست رقم رطب در این شهرستان وجود دارد که مرغوبترین آن‌ها مرداسنگ، هلیلی، خصب، خنیزی، و برهی است، اظهار کرد: برداشت رطب از اوایل خرداد ماه با آلمهتری آغاز و با رقم هلیلی تا اواخر شهریور پایان می‌یابد.

مدیرجهادکشاورزی میناب عنوان کرد: پیش بینی می‌شود بیش از ۶۲ هزار تن انواع رطب از نخلستان‌های این شهرستان برداشت شود که نسبت به سال گذشته تغییری ندارد.

وی با اشاره به اینکه عمده مناطق تولید رطب، بخش مرکزی، توکهور و هشتبندی و سندرک است که برای فروش علاوه در میناب به سراسر کشور ارسال می‌شود، اضافه کرد: خرمای المهتری زودرس‌ترین خرمایی است که ابتدا از باغ‌های میناب برداشت می‌شود.

مویدی با بیان اینکه شهرستان‌های رودان، بندرعباس و سیریک از دیگر مکان‌های تولید رطب آلمهتری در هرمزگان است، عنوان کرد: هرمزگان با ۳۴ هزار هکتار نخلستان زیر کشت با تولید ۱۴۰ هزار تن خرما رتبه چهارم تولید خرما و رتبه پنجم سطح زیر کشت را در کشور دارد و شهرستان میناب با ۱۱ هزار هکتار بیشترین نخلستان دارد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *