آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

افتتاح پایانه جدید فرودگاه کیش تا ۱۵ تیر

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی به خبرنگاران گفت: تلاش خواهیم کرد پایانه جدید فرودگاه کیش تا نیمه تیرماه سال جاری به بهره برداری برسد.

بازخبر/حمیدرضا مومنی در نشست هم اندیشی با سرمایه گذاران، فعالان اقتصادی و نمایندگان اصناف کیش در مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش گفت : عملیات ساخت و تجهیز پایانه جدید فرودگاه کیش با سرعت در حال انجام است ولی ما کیفیت و رعایت قوانین ایمنی را فدای سرعت و زمان افتتاح نخواهیم کرد.

وی بیان کرد: نگرانی ما این است که در صورت به اتمام نرسیدن این پروژه، با تغیر دولت و وزرا در تکمیل نهایی آن تاخیر ایجاد شود.

مومنی با اشاره با نگرانی های به حق سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی کیش و سایر مناطق آزاد درباره مصوبه اخذ مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد که در قانون بودجه امسال لحاظ شده است، گفت: ما به این مصوبه نقد داریم و از طریق مجلس در حال پیگیری موضوع هستیم.

وی اضافه کرد: در حال رایزنی برای طرح موضوع با سران قوا هستیم تا مناطق آزاد از مزایای قانونی خود بهره مند شوند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی همچنین اضافه کرد: در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای، معاون اول قوه قضاییه درخواست ایجاد کارگروه رسیدگی به مشکلات مناطق آزاد در قوه قضاییه را ارائه کردیم که با موافقت ایشان همراه شد.

در این نشست سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی کیش عمده ترین مشکلات موجود را، از دست رفتن و یا کمرنگ شدن مزایای مناطق آزاد با توجه به صدور مصوبات و بخشنامه هایی مانند اخذ مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده، محدودیت های گمرکی ، طولانی بودن فرآیند و مشکلات مربوط به اخذ مجوزهای فعالیت اقتصادی، وجود آیین نامه ها و دستورالعمل های زائد، عدم امکان واردات خودرو، مشکلات در زمینه صادرات و برگشت درآمدهای ارزی، اجاره ها و هزینه های بالا اعلام کردند.

جعفر آهنگران مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز بار دیگر بر برگزاری جلسات کارگروه مانع زدایی و رفع مشکلات سرمایه گذاران تاکید کرد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *