ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

همه آنچه که باید این روزها درباره واکسن «آسترازنکا» بدانید

حتی اگر هنوز در صف انتظار واکسیناسیون کوید۱۹ باشید، دیدن اولین گروه از افرادی که واکسن کوید۱۹ دریافت می‌کنند، حس خوبی به شما خواهد داد. به مرور و پس از تزریق واکسن به تعداد بالایی از افراد، بالاخره جوامع به ایمنی جمعی دست یافته و از بلای ویروس کرونا رها می‌شوند. اما این واکسن‌ها چگونه تولید شده‌اند و چقدر کارایی دارند؟

   بازخبر/یکی از واکسن‌هایی که این روزها در کشور ما مورد استفاده قرار می‌گیرد، واکسن آکسفورد-آسترازنکا (Oxford-AstraZeneca) است.

این واکسن با استفاده از ویروس ضعیف‌شده ویروسی به نام آدنوویروس که موجب سرماخوردگی معمولی در شامپانزه‌ها می‌شود، تولید شده است. این واکسن حاوی مواد ژنتیکی پروتئین سنبله ویروس کروناست. بعد از واکسیناسیون، سلول‌های بدن شروع به تولید این نوع پروتئین کرده و در نتیجه سیستم ایمنی بدن برای حمله به ویروس SARS-CoV-۲ تحریک می‌شود.

این واکسن با همکاری آسترازنکا (شرکت چند ملیتی سوئدی-بریتانیایی) و دانشگاه آکسفورد ساخته شده است. تاکنون از این واکسن به ۳۴ میلیون نفر تزریق شده است که البته از این میان ۲۲۲ نفر دچار لخته خون شدند و بیش از ۳۰ نفر از آنها فوت کردند.

این واکسن تاثیر کمی روی ویروس‌ کرونای چهش‌یافته آفریقایی دارد اما می‌تواند با نمونه‌های بریتانیایی و برزیلی مبارزه کند.

مقدار مصرف واکسن: ۲ دوز با فاصله ۲۸ روز از هم

کارایی: حدود ۷۰ درصد

نگهداری: در دمای ۲ تا ۸ درجه سانتی‌گراد و به مدت ۶ ماه

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *