چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد ۵ عادت غذایی مؤثر برای مبارزه با التهاب

کرونا دانش‌آموزان را ضعیف‌تر کرده/ والدین به آنها تقلب می‌رسانند

باشگاه خبرنگاران نوشت: رئیس اداره مشاوره اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه افت تحصیلی دانش‌آموزان در دوران کرونا گریزناپذیراست، گفت : کرونا دانش‌آموزان ضعیف را ضعیف‌تر می‌کند.

بازخبرفردین منصوری رئیس اداره مشاوره اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه فضای مجازی هرگز نمی‌تواند جای آموزش حضوری را بگیرد، گفت : اگرچه تعامل رودرروی معلم و دانش‌آموزان اساس آموزش است، اما آموزش مجازی در شرایط کرونایی گریزناپذیر است و اکثر کشورها مجبور به جهت گیری به سمت آموزش مجازی در بحران کرونا شده‌اند.

او گفت : در آموزش مجازی معلم و دانش‌آموز همدیگر را نمی‌بینند و این امر نه فقط کار معلم‌ها را در آموزش دانش آموزان سخت می‌کند، بلکه فرآیند یادگیری را هم برای دانش‌آموزان سخت می‌کند و در چنین فضایی افت تحصیلی دانش‌آموزان گریزناپذیر است.

رئیس اداره مشاروه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: کرونا دانش‌آموزان ضعیف را ضعیف‌تر می‌کند.

منصوری سپس راهکارهایی هم برای افزایش کارایی آموزش مجازی داشت و افزود: برای بالا بردن کارایی آموزش‌های مجازی، والدین باید از حاضری زدن در کلاس‌های آنلاین به جای دانش‌آموز و یا انجام تکالیف فرزندانشان صرف نظر کرده و زمان برگزاری امتحانات هم بر نحوه امتحان دادن فرزندشان نظارت داشته باشد تا او بدون تقلب کردن در امتحانات خود شرکت کند.

او ادامه داد: متاسفانه برخی خانواده ها، دانش آموزان را در تقلب کردن یاری کرده و برخی حتی خودشان مشوق فرزندشان می‌شوند تا تقلب کند، بعضی‌ها هم خودشان به جای دانش آموز امتحان می‌دهند که همه این‌ها ضعیف‌تر شدن بنیه علمی دانش‌آموزان را در پی خواهد داشت.

منصوری گفت: هرچه والدین در امر تحصیل فرزندان خود در آموزش‌های مجازی بیشتر سخت گیری کنند، یادگیری و توان علمی دانش‌آموز بالاتر خواهد رفت و در مقابل هرچه نسبت به امر تحصیل فرزندشان بی خیال‌تر باشند، یادگیری او کمتر خواهد شد.

او اشاره‌ای هم به طولانی بودن دوران تحصیل دانش آموزان داشت و افزود: هر دانش آموزی برای دیپلم گرفتن ۱۲ سال در مدرسه درس می‌خواند لذا ضعف‌های یادگیری دانش آموزان در دوران کرونا در دوران پساکرونا به راحتی قابل جبران است، هرچند شرایط کرونایی کار آموزش معلم‌ها را در پساکرونا سخت خواهد کرد و معلم‌ها باید در دوران پسا کرونا زحمات بیشتری را در امر یادگیری دانش اموزان متحمل شوند .

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *