آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

خطر اوج گیری کرونای هندی و آفریقایی در هرمزگان وجود دارد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: در هفته گذشته شمار افراد قرنطینه و مراجعه سرپایی به مراکز کویید ۱۹ نیز افزایش اما شمار فوتی‌ها کاهش اندکی داشت.

بازخبر/دکتر فاطمه نوروزیان در گفت و گو با ایسنا، افزود: در سی‌ویکمین روز از اردیبهشت ماه، پنج نفر دیگر بر اثر ابتلاء به کرونا در هرمزگان جان باختند و مجموع شمار جان باختگان این بیماری در استان به هزار و ۲۳۲ نفر رسید.

وی با بیان اینکه جان باختگان چهار خانم و یک آقا در بازه سنی ۳۹ تا ۹۱ ساله از بندرعباس، بستک و جاسک بودند، تصریح کرد: همچنین ۹۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند و اکنون در مجموع ۴۲۴ نفر در بیمارستان‌های استان تحت مراقبتند.

نوروزیان با اشاره به اینکه از مجموع بستری ها، ۶۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۱۳ نفر از آن‌ها وخیم است، تصریح کرد: در همسنجی آماری این هفته کرونا با هفته گذشته این هفته آزمایش‌ها و غربالگری ۲۶ درصد افزایش داشت که ۳۰ درصد نیز موارد مثبت شناسایی شده و ۱۰ درصد موارد بستری در بیمارستان‌ها افزایش داشت.

وی با بیان اینکه شمار افراد قرنطینه و مراجعه سرپایی به مراکز کویید ۱۹ نیز افزایش، اما شمار فوتی‌ها کاهش اندکی داشت، اظهار کرد: اگر مردم شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نککنند، ممکن است دوباره شیوع کرونا در استان اوج بگیرد و این بار خطر اوج گیری شیوع با ویروس‌های جهش یافته هندی و آفریقایی وجود دارد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *