آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

واکسینه شدن بیش از ۱۵ هزار سالمند هرمزگانی بالای ۷۵ سال علیه کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: تاکنون بیش از ۱۵ هزار سالمند بالای ۷۵ سال علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند

بازخبر/دکتر فاطمه نوروزیان در گفت و گو با ایسنا، افزود: با بستری شدن ۱۲۷ بیمار جدید اکنون تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان ۴۱۲ نفر است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۶۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی، سی، یو) بستری هستند که حال ۱۶ نفر وخیم است، اظهار کرد: همچنین یک خانم ۹۰ ساله از شهرستان سیریک بر اثر ابتلا به کرونا جان باخت و شمار کل جان باختگان این بیماری در استان به هزار و ۲۱۵ نفر رسید.

نوروزیان با اشاره به اینکه بعد از تزریق اولین دوز واکسن کرونا حدودا دو ماه بعد ایمنی ایجاد می‌شود، اضافه کرد: هیچیک از واکسن‌ها ایمنی صد درصد ایجاد نمی‌کنند، اما از موارد ابتلای شدید، بستری و فوتی ۱۰۰ درصدی جلوگیری می‌کنند و تا زمانی که ۸۰ درصد مردم واکسینه نشده اند نمی‌توان ماسک‌ها را برداشت.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۵ هزار سالمند بالای ۷۵ سال علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند، خاطرنشان کرد: واکسیناسیون گروه سنی ۷۵ تا ۸۰ سال در مراکز بهداشت استان در حال اجراست.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان ادامه داد: گروه سنی ۷۵ تا ۸۰ سال، در بندرعباس ۲۸ اردیبهشت می‌توانند بدون نوبت برای دریافت واکسن به مراکز بهداشت مراجعه کنند و در شهرستان‌ها نیز در صورت داشتن پرونده سلامت در مراکز بهداشت، باید در انتظار تماس تلفنی مراقبان بهداشت باشند.

وی با اشاره به اینکه سالمندان بالای ۷۵ سال از شنبه یکم خرداد می‌توانند برای نام نویسی در این طرح به نشانی اینترنتی salamat.gov.ir اقدام کنند، عنوان کرد: هرمزگانی‌ها می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر با سامانه تلفنی ۳۱۱۸ تماس بگیرند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *