اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

تولید بیش از ۳۱۵ هزار نسخه الکترونیک در سامانه تأمین اجتماعی هرمزگان

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان هرمزگان سازمان تأمین اجتماعی را در اجرای طرح نسخه الکترونیک و ایجاد پرونده سلامت الکترونیک بیمه‌شدگان، جلودار دانست و گفت: در سال گذشته ۷۳ درصد پزشکان استان در سامانه نسخه الکترونیک تأمین اجتماعی بیش از ۳۱۵ هزار نسخه الکترونیک تولید کردند.

بازخبر/   دکتر مریم امیری، در گفت‌وگو با ایکنا به تشریح اهم اقدامات مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان هرمزگان در سال گذشته پرداخت و افزود: اجرای طرح نسخه الکترونیک و ایجاد پرونده سلامت الکترونیک بیمه‌شدگان، برنامه‌های اولویت‌دار سطح‌بندی خدمات و تأمین تجهیزات پزشکی شامل افزایش تخت در بخش‌های NICU، ICU و دیالیز، تعمیرات اساسی و بهسازی فضای فیزیکی مراکز درمانی ملکی سازمان از اهم اقدامات ما در سال گذشته بوده که برنامه‌های عملیاتی با اعتباری بالغ‌بر ۲۸۵ میلیون تومان و صرف اعتباری بالغ‌بر ۴ میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان، اجرا شده است.

وی از اخذ مصوبه احداث ۵ درمانگاه در شهرستان‌های حاجی‌آباد، پارسیان، بستک، بندرخمیر و جزیره کیش استان هرمزگان خبر داد و گفت: درمان تأمین اجتماعی در دو بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم خدمات خود را ارائه می‌دهد. ماهیت درمان مستقیم بر این اساس است که بیمه‌شده سازمان تأمین اجتماعی در مراجعه به مراکز کلینیکی، هیچ فرانشیزی را پرداخت نکرده و خدمات را به‌صورت کاملاً رایگان دریافت می‌کند. در درمان غیرمستقیم ما از طریق خرید خدمت با مراکز طرف قرارداد، خدمات درمانی پاراکلینیک را ارائه می‌دهیم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان هرمزگان تصریح کرد: ما در استان هرمزگان در ۹ مرکز ملکی خود شامل بیمارستان خلیج‌فارس، پلی کلینیک ولیعصر(عج) بندرعباس، درمانگاه بعثت بندرعباس، درمانگاه پایانه بندرعباس، درمانگاه امام رضا(ع) قشم، درمانگاه ولیعصر(عج) میناب، درمانگاه ولیعصر(عج) رودان، درمانگاه ولیعصر(عج) بندرلنگه، درمانگاه ولیعصر(عج) بندرجاسک، خدمات ارائه می‌دهیم. در بخش درمان غیرمستقیم از حدود ۷۰۰ مرکز طرف قرارداد، خرید خدمت انجام شده و درمجموع در حوزه درمان مستقیم و غیرمستقیم در سال گذشته ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

امیری عنوان کرد: علی‌رغم اینکه طرح نسخه الکترونیک و ایجاد پرونده سلامت الکترونیک بیمه‌شدگان، یکی از الزاماتی است که در برنامه ششم توسعه باید توسط وزارت بهداشت اجرا می‌شد، سازمان تأمین اجتماعی در اجرای آن جلودار است.

وی ادامه داد: در حال حاضر اگر امضای الکترونیک پزشکان در سامانه نسخه الکترونیکی فعال باشد تا ۹۵ درصد از تعرفه دولتی که باید توسط سازمان به آن‌ها پرداخت شود، ۲۴ ساعت بعد از ارائه خدمت به حسابشان واریز می‌شود و اگر امضای الکترونیکشان ثبت نشده باشد، ۸۰ درصد از سهم سازمان ۲۴ ساعت بعد به حسابشان واریز می‌شود. در سال گذشته ۷۳ درصد پزشکان استان در سامانه نسخه الکترونیک تأمین اجتماعی بیش از ۳۱۵ هزار نسخه الکترونیک تولید کردند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: برای پوشش بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در بخش دولتی نیز تدابیری اندیشیده شده و مراکز دولتی یا با استفاده از سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک ما و یا با استفاده از سربرگ‌های چاپ‌شده مخصوص می‌توانند به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی ارائه خدمت کنند.

امیری با اشاره به اینکه متأسفانه تا امروز نزدیک به ۳۰۰ نفر از همکاران ما به‌صورت متناوب مبتلا به کرونا شدند و بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد پرسنل بیمارستان، واکسن کرونا را دریافت کردند، یادآور شد: بعد از دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان خلیج‌فارس بندرعباس در سال گذشته بیشترین درگیری با بیماری کرونا را داشته و بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ نفر در این بخش بستری شدند. امروز تقریباً ۲۵ درصد ظرفیت تخت‌های ما در اختیار بخش کرونا است.

وی اظهار کرد: در سال گذشته بیش از یک میلیون مراجعه سرپایی و درمجموع بیش از ۵ میلیارد مراجعه به کلیه واحدهای کلینیک و پاراکلینیک تأمین اجتماعی در هرمزگان صورت گرفته است. همچنین در بیمارستان خلیج‌فارس بیش از ۱۷ هزار بستری، بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ زایمان و بیش از ۸ هزار و ۹۰۰ جراحی انجام شده است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *