ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

جاسک و آرزویی برباد رفته!

در جلسه روز چهارشنبه (۱۵ اردیبهشت ماه) مجمع تشخیص مصلحت نظام‌، تاسیس ۷ منطقه آزاد جدید را در کشور به تصویب رساند و تنها شهرستانی که در این خصوص مورد تصویب قرار نگرفت‌، جاسک بود.

بازخبر/   اخیرا معاون اول رئیس جمهور در سخنانی در مورد کار شکنی هایی که در ارتباط با مناطق آزاد پیشنهادی انجام گرفته است‌، گلایه کرد و در سخنانش نام جاسک را که بیش از ۱۰ سال در همین رابطه بر سر زبان ها افتاده بود، اول آورد و گفت که اگر این کار صورت بگیرد مردم محروم این منطقه به نوایی خواهند رسید.

در این میان اثرات ناگوار تشویق ها و تبلیغات مسئولین ریز و درشت کشور برای سرمایه گذاری در این بندر، تنها سهم مردم این منطقه شد و حسرت و آهی که بعد از گذشت نزدیک به چهل سال از آغاز این انتظار بر آنها گذشت.

رئیس اسبق شورای اسلامی شهر جاسک در این باره به ایسنا، گفت: مردم قدیمی ترین بندر هرمزگان سالهاست منتظر گشایش در اقتصاد و معیشت این شهرستان بودند و انتظاری که به سر آمد این بار نه آنگونه که در آرزوهای دیرینه و خواب های شیرین رخ نموده بود این بار آنچه رشته شده بود، پنبه شد.

لطیف آدیش با بیان اینکه در لیست شهرها و مناطق محروم یکی از نام های آشنا شهرستان جاسک است‌، افزود: منطقه ای که در سال های دور موقعیت آن کمپانی هند شرقی را مجاب کرده بود تا رویاهایش را در سواحل آن بیابد اما گذر زمان گرد فراموشی بر سر این دیار ریخت و این شهر بن بست، این شهر دور دست از مراکز اداری چه توجیهی برای رشد دارد.

وی تصریح کرد: این سوال را کسانی مطرح می کردند که یا درکی از شرایط منطقه نداشتند یا برای توسعه منطقه توجیهی برای جیب خود می جستند و گناه مردم چیست که در موقعیت نقشه ایران دور، افتاده اند!؟ نه جبر طبیعت، نه حکمت الهی، تقدیر این مردم را با محرومیت ننوشته است.

رئیس اسبق شورای شهر جاسک ادامه داد: منطقه آزاد جاسک یکی از مهمترین آرزوهایی بود که از دهه شصت به بعد مردم جاسک همیشه خواستار آن بوده اند زیرا این مهم با توجه به همجواری مرزی با کشورهای حاشیه خلیج فارس و دسترسی به آب‌های آزاد می توانست در رونق اقتصادی منطقه و مهمتر در معیشت مردم گشایشی ماندگار ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه افسوس که مردم جاسک نه زبان زبانبازی، نه قدرت مچ انداختن با منافع طلبان پر قدرت را نداشتند، خاطرنشان کرد: سرانجام این رویای سال های دور و دست آورد چندین ساله دولت و نمایندگان علی رغم تبدیل شدن به طرح از طرف دولت و تصویب مجلس در آخرین گردنه شورای مصلحت نظام همراه با تمام آرزو های مردم ذبح شد.

این استاد دانشگاه بیان کرد: در طرحی که به همراه خود “کَشنده” هفت طرح دیگر بود خود “کُشته شده” شد و چنین شد که تمام داشته‌های این مردم از بین رفت.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *