ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

برداشت ۴۵۰ تُن ماهی صادراتی از ۱۲ قفس دریایی در قشم

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ۴۵۰ تُن ماهی صادراتی از ۱۲ قفس دریایی در قشم برداشت شد.

بازخبر/   منصور آزاد صبح امروز(۱۳ اردیبهشت ماه) در جمع خبرنگاران، افزود: این ماهی‌ها از نوع سی باس، باهدف تحقق شعار تولید، مانع زدایی ها، پشتیبانی‌ها و کمک به تأمین امنیت غذایی کشور در سال جدید تولید شده است.

وی اضافه کررد: سیاست سازمان منطقه آزاد قشم در توسعه مزارع دریایی با مشارکت سرمایه‌گذاران منطقه، دستیابی به افزایش تولید ماهی و کمک به کاهش فشار به ذخایر آبزیان بومی موجود در خلیج‌فارس است.

مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: ظرفیت تولید پرورش ماهی درقفس در جزیره قشم، سالانه ۸۶ هزار تُن است که پیش بینی می‌شود تا پایان نیمه نخست امسال، ۱۰ هزار تُن آن محقق شود.

آزاد با اشاره به اینکه هم اکنون پنج شرکت در حوزه پرورش ماهی در قشم فعالیت می‌کنند که نخستین شرکت (طلایه داران امین قشم) از سال ۱۳۹۴ با دوازده قفس ۵۰ تُنی آغاز به کار کرده است، تصریح کرد: پیش‌بینی این مرکز تولید سالانه ۲ هزار تُن ماهی برای ورود به چرخه صادرات و ارزآوری است که تا پایان امسال با به آب‌اندازی ۱۲ قفس دیگر، عملیاتی می‌شود.

همچنبن مدیر شرکت پرورش ماهی در قفس طلایه داران امین قشم با بیان اینکه امسال قفس‌های ساخت ایران راه اندازی می‌شود، عنوان کرد: بچه ماهی‌های چهار تا ۵ گرمی از کشورهای فرانسه، استرالیا و تایلند وارد کشور می‌شوند و پس از گذشت حدود ۹ ماه، با وزن تقریبی یک کیلوگرم آماده برداشت است.

قاسم عسکری با اشاره به اینکه ۸۰ درصد ماهی‌های برداشت شده به خارج از کشور صادر می‌شود و ۲۰ درصد باقیمانده نیاز داخلی را تامین می‌کند، اضافه کرد: اکنون از ۱۲ قفس فعال در آب‌های قشم، هرکدام بسته به اندازه بین ۳۸ تا ۶۰ هزار قطعه بچه ماهی در خود ذخیره می‌کند.

عسکری با بیان اینکه این ماهی‌ها از بیستم فروردین تا انتهای خرداد برداشت می‌شوند، عنوان کرد: با راه اندازی قفس‌های جدید شمار نیروهای شاغل در این بخش بصورت مستقیم و غیر مستقیم، به صد نفر، یعنی دو برابر افزایش می‌یابد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *