آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

آقای نوبخت سخنگوی دولت ایران است یا دولت آلمان؟!

در دولت یازدهم گاهی اوقات از برخی مسئولان اظهارنظرهای شگفت انگیزی شنیده می شود که البته بعد از اندک زمانی آن سخن یا تکذیب می شود و یا اینکه رسانه ها را به وارونه جلوه دادن و یا تحریف سخنان متهم می کنند!

 باز خبر,به گزارش«تابناک»، آقای نوبخت سخنگوی دولت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور! یکی از مسئولان دولتی که در این زمینه ید طولانی دارد. سخنگوی دولت هر از گاهی در باب برخی مسائل در کشور اظهار نظرهایی می کند و بعد از ایجاد برخی فشارها علی رغم موجود بودن فایل صوتی، آن اظهارات را تکذیب می کند و یا دیگران را متهم به تحریف می کند.

آقای نوبخت در آخرین اظهارنظر شگفت انگیز خود درباره گابریل وزیر اقتصاد و معاون صدراعظم آلمان که در سفری دو روزه به تهران آمده است در پاسخ به این سئوال که آیا آلمان پیش شرطی برای عادی سازی روابط با ایران گذاشته و آیا ایران هم پیش شرطی دارد یا خیر؛ بیان داشته است:

«از آقای گابریل سوال کردم که آیا چنین جمله‌ای گفتید (اینکه ایران باید با اسرائیل روابط عادی برقرار کند و این شرط ما برای عادی سازی روابط است) که ایشان گفتند سخن ایشان تحریف شده و تأکید کردند که موضع جمهوری اسلامی ایران را درک می‌کنند.آقای گابریل شاید دیدگاه خودش و مردم آلمان را درباره رژیم صهیونیستی توصیف کردند که ما گفتیم این دیدگاه شماست و ما دیدگاه دیگری داریم. لذا ما رژیم صهیونیستی را رژیمی که دستش به خون مردم مظلوم فلسطین آغشته است و رژیمی تروریست‌پرور می‌دانیم و ایشان( گابریل) تاکید کردند اسرائیل حقوق بشر را رعایت نمی‌کند.»

این اظهار نظر آقای نوبخت درباره تحریف سخنان آقای گابریل در حالی است که دیروز آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه بیان کرده بود که اگر جای دولت بود اجازه ورود این فرد را به کشور نمی داد و امروز نیز علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه نیز دیدار خودشان با زیگمار گابریل معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد آلمان را به دلیل اظهارات این مقام آلمانی لغو کردند.

در واقع این بار آقای نوبخت در اظهارات شگفت انگیز پای خود را یک گام بالاتر گذاشته است و به تکذیب اظهارات خود بسنده نکرده است. بلکه این بار برای توجیه اقدامات دولت اظهارات یک مقام اروپایی را تکذیب کرده است که اقدامی منحصر به فرد است!

سخنگوی دولت در حالی اظهارات آقای زیگمار گابریل درباره اینکه ایران باید با اسرائیل روابط عادی برقرار کند و این شرط ما برای عادی سازی روابط است، را تحریف اظهارات وی قلمداد کرده است که اولاً جمله منتسب به معاون صدراعظم آلمان صحبت شفاهی نبوده است. بلکه وی در یادداشتی در نشریه بیلد گفته بود که به رسمیت شناخته شدن اسرائیل از سوی ایران،‌ شرط روابط پایدار و خوب تهران-برلین است و این متن در این نشریه موجود است.

همچنین پیش از این نیز عادی سازی روابط میان آلمان و ایران بر اساس نامه ای که منتشر شده است، منوط به شناسایی رژیم اسرائیل توسط ایران و مشروعیت بخشی به این رژیم شده است. این نامه که تحت عنوان دولت صدر اعظم آلمان، آنگلا مرکل خطاب به رئیس گروه پارلمانی دوستی آلمان و اسرائیل (ولکر بک) نوشته شده است، می گوید: تا زمانی که ایران حق موجودیت اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد، روابط عادی و کامل با ایران امکان پذیر نیست.

پسندیدم(4)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

1 نظر برای “آقای نوبخت سخنگوی دولت ایران است یا دولت آلمان؟!”

  1. ناشناس گفت:

    باورکنیدازروزی که این آقای نوبخت آمده هرجاتو رسانه نشونش میدن یاصحبت میکنه دوس ندارم نگاه به چهره ش کنم

    پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *