آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
دبیر هیئت قایقرانی هرمزگان؛

راه‌اندازی پیست جدید قایقرانی، سهمیه المپیک توکیو را تضمین کرد

ورزشکاران عرصه قایقرانی هرمزگان که دارای عناوین کشوری و بین‌المللی نیز می‌باشند سال‌ها به دلیل نداشتن فضای مناسب ورزشی برای تمرین با مشکلاتی روبه‌رو بودند و این خبرگزاری طی گزارشی به این مشکل اشاره کرده بود، که در روز پایانی هفته دولت از پیست جدید قایقرانی بندرعباس بهره‌برداری به عمل آمد.

بازخبر ، دبیر هیئت قایقرانی هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، عنوان کرد: این پروژه برای جریان داشتن آب نیاز به پمپاژ دارد که این امکان هنوز محقق نشده است که برای بهره‌برداری اصولی نیازمند هزینه بیشتر است که تا هفته آینده امید می‌رود از آن افتتاح رسمی به عمل آید.

عبدالعزیز سمایی افزود: درگذشته باید در زمان بالا بودن آب در ساعات مد که بعضاً در گرمای شدید تابستان قرار می‌گرفت تمرینات صورت می‌گرفت که زمان تمرین بسیار کم بود اما در حال حاضر با افتتاح این پیست این ساعات افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: با شرایط جدید می‌توانیم رشته‌های ورزش قایقرانی را در استان افزایش دهیم و این پیست ایمنی را برای ورزشکاران به ارمغان می‌آورد که حرکت بسیار مثبت و پیشرفت رو به جلویی است.

سمایی در پایان گفت: درگذشته قول مدال آسیایی درزمینهٔ قایقرانی از بین ورزشکاران هرمزگانی را داده بودم که این امر با طلای آسیا مینا عبدالهی صورت پذیرفت، و اکنون با راه‌اندازی پیست جدید قایقرانی بندرعباس قول سهمیه المپیک سال ۲۰۲۴ توسط قایقرانان هرمزگانی را می‌دهم.

تعدادی از رؤسای کمیته‌های قایقرانی هرمزگان با ابراز خوشحالی در همین رابطه راه‌اندازی این پیست را حرکت مثبتی برای ورزش قایقرانی دانستند.

رئیس کمیته اسلالوم هرمزگان در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خلیج‌فارس ابزار کرد: در سال ۸۷ مطالعه این پیست شروع شد و سه سال طراحان بر روی این پروژه کارکردند و پس از طی انجام مراحل طراحی و مطالعاتی در کمیسیون ماده ۵ استانداری طرح تصویب شد و برای اجرا به شهرداری واگذار گردید.

میلاد غلامیدوست ادامه داد: بسیار خوشحالیم که امروز این پیست افتتاح شد و بعد از چندین سال برای استفاده در اختیار هیئت قایق‌رانی قرار می‌گیرد.

وی در خصوص مشکلاتی که درگذشته گریبان گیر ورزشکاران این رشته بود این‌گونه بیان کرد: آب دریا که فاضلاب به آن وارد می‌شود بسیار آلوده بود که باعث بروز بیماری می‌شد و همچنین جزر مد دریا شرایط را برای تمرینات بسیار سخت می‌کرد و با افتتاح این پیست بسیاری از این مشکلات رفع شده و می‌توانیم به‌راحتی این رشته ورزشی را گسترش دهیم.

رئیس کمیته کاناپلو هرمزگان در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خلیج‌فارس اظهار کرد: خیلی خوشحالم که این اتفاق در هرمزگان صورت گرفت و هم‌اکنون دارای پیست قایقرانی هستیم زیرا درگذشته آلودگی دریا زیاد بود و تمرین در آن شرایط بسیار سخت بود.

ملیحه شاهین زاده از مسئولین امر که در احداث این پروژه همکاری داشتند تشکر ویژه‌ای را داشت و عنوان کرد: چنین پروژه‌هایی باعث ترغیب علاقه‌مندان به این‌گونه ورزش‌های آبی می‌شود.

وی ادامه داد: هدف کمیته کاناپلو هرمزگان بر این است که بتواند این پیست را به پایگاه کاناپلو کشور تبدیل کند و با توجه به شرایط آب و هوایی بندرعباس در فصل‌های سرد سال امکان میزبانی مسابقات در این مکان به‌راحتی فراهم است.

رئیس کمیته داوران قایق‌رانی هرمزگان که مدیرعامل باشگاه ورزشی ذورق سواران ساحل جنوب و از پیشکسوتان قایقرانی در هرمزگان هست در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه خلیج‌فارس ابراز کرد: در حال حاضر باشگاه ذورق سواران ساحل جنوب با ۵ رشته قایقرانی و بیش از ۷۰ ورزشکار در حال فعالیت هست که افتتاح دریاچه مخصوص این ورزش باعث می‌شود که آموزش را در سطح گسترده‌تری انجام دهیم.

محمود رضا میری ادامه داد: با افتتاح این پیست قابلیت گسترش رشته‌های مختلف ورزش قایقرانی را خواهیم داشت و می‌توانیم بسیار مؤثرتر فعالیت خود را ادامه دهیم و انگیزه ورزشی استان را ترغیب کنیم.

میری در پایان بانام بردن از این پروژه به‌عنوان گام مؤثر در ورزش قایقرانی هرمزگان از الطاف و زحمات استاندار هرمزگان و شهردار بندرعباس و تمامی افرادی که در افتتاح این پیست نقش داشتند تشکر به عمل آورد.

گزارش از:  محمد ذاکری نژاد – خبرنگار ایسنا خلیج‌فارس

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *