اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
به بهانه ی 1 اکتبر ، 9 مهرماه روز جهانی سالمندان

سالمندان امروز جوانان دیروزاند ، اما دری گرانبها

سر تعظیم فرو می آوریم در برابر دانایی ها و صبوری های پدران و مادرانی که زحمات بی شماری برای تربیت و پرورش ما متحمل شدند ….

بازخبر /سر تعظیم فرو می آوریم در برابر دانایی ها و صبوری های پدران و مادرانی که زحمات بی شماری برای تربیت و پرورش ما متحمل شدند . پدران و مادرانی که زندگی خود را همواره با سختی و دشواری برای فراهم آوردن شرایط بهتر زندگی فرزندان خود گذرانده و به دوران پیری رسیده اند و ما به آنها سالمند می گوئیم . این سالمندان یک آرزو دارند و آن چیزی نیست جز یک زندگی آرام و سرشار از محبت در کنار فرزندان و نوه های خودشان در دوران سالمندی .
متاسفانه تکریم سالمندان در این زمان، کمی کمرنگ شده و شاید فراموش کرده ایم که ما  هم سالمند خواهیم شد
جوانان امروز ، سالمندان آینده اند .
یکی از راه های انتقال این فرهنگ احترام و تکریم سالمندان به نسلهای آینده ، رفتار پدر و مادر و مربیان می باشد . کودکان از آنچه در رفتار بزرگترها می بینند الگو می گیرند . احترام به بزرگترها و رعایت ادب و تکریم نسبت به سالخوردگان اگر توسط والدین دیده شود ، فرزندان ما هم این فرهنگ را می آموزند ، اینگونه بار می آیند و کسی که انتظار حق شناسی از فرزندان خود را دارد باید همین حالت را نسبت به پدر و مادر خود هم نشان دهد تا فرزندان آن را بیاموزند .
با تمام سفارشاتی که دین مبین اسلام نسبت به تکریم والدین دانسته اند آیا شایسته است که والدین خود را در هنگام سالمندی و ناتوانی و خزان زندگی ، رها کنیم و تنها گذاریم .
امیدوارم که همیشه سایه عزیزان سالمند بزرگوار بر سر ما باشد و ما هم قدردان این موهبت الهی باشیم ، اندکی به فردای خود هم بیاندیشیم .

هومن رفیعی بندری
عضو شورای شهر بندرعباس
به بهانه ی ۱ اکتبر ، ۹ مهرماه  روز جهانی سالمندان

پسندیدم(4)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *