اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

آیفون‌ها حین رانندگی قفل می شوند

شرکت اپل تکنولوژی جدیدی را ارائه کرده است که بر اساس آن گوشی‌های آیفون حین رانندگی قفل شوند.

  باز خبر,باشگاه خبرنگاران جوان؛ زمانی که یک زن تگزاسی به نام اشلی کوبیاک حین رانندگی در بزرگراه در حال چک کردن گوشی آیفون خود بود در اثر برخورد با یک کامیون فوت کرده و یک عابر و کودک نیز زخمی می شوند.

در پی این حادثه که چهارسال گذشته اتفاق افتاده است مشاور قربانیان به دادگاه آمریکا اطلاع داده است که اپل تکنولوژی دارد که هنگامی رانندگی فرد گوشی تلفن همراهش قفل می شود.

بر اساس گفته نیویورک تایمز اپل اختراع خود را در سال ۲۰۰۸ ارائه کرده و در سال ۲۰۱۴ گواهی ثبت اختراع خود را در این زمینه دریافت کرده است.

بر اساس این اختراع گوشی‌های اپل با سنسورهایی که برای آنها تعبیه شده است هوشمندانه حرکت فرد را تشخیص داده و هنگام رانندگی قفل می شوند.

همچنین این اختراع از ارسال پیامک راننده نیز جلوگیری می کنند. اپل در خصوص قفل شدن پیامک می گوید که چنین فناوری نیاز است زیرا ارسال پیام هنگام رانندگی چنان گسترده است که اجرای قانون نیز چندان در این امر موثر نبوده و رانندگان خطر این امر را متوجه نیستند.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *