ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

بای بای جناب خاااان

یک لحظه تصور کنید: خندوانه، بدونِ جناب‌خان! جناب‌خان، شخصیت جذابی که در فصل دوم و سوم خندوانه، حضور فعالی داشت و در واقع به یکی از اصلی‌ترین عوامل جذابیت این مجموعه تبدیل شد و بودنش برای مخاطب اهمیت زیادی داشت و نبودنش هم به کار لطمه می‌زند، احتمالا از خندوانه خداحافظی می‌کند و به سینما می‌رود.

 باز خبر,این روزها و با نزدیک شدن به پایان فصل سه مجموعه خندوانه، سعید سالارزهی که خود را مالک و صاحب امتیاز شخصیت جناب‌خان می داند [چون کارگردان سریال «کوچه مروارید» بوده] از احتمال حذف این شخصیت در فصل چهارم و تصمیم قطعی برای ساخت فیلم سینماییِ آن با حضور رامبدجوان خبر داده است. حتما می دانید قصه جناب‌خان که یک لبوفروشِ شوخ و حاضرجواب با لهجه جنوبی است و عاشق دختری به نام احلام است، از «کوچه‌مروارید» شروع شد.

مجموعه‌ای عروسکی با حضور رامبدجوان که بین ساخت فصل اول و دوم خندوانه، در شبکه نمایش خانگی تولید و توزیع شد و آن طور که باید، مورد توجه قرار نگرفت. در این مجموعه، عروسک‌های زیادی نقش‌آفرینی می‌کردند اما جناب‌خان به لحاظ جذابیت و پرداخت، جایگاه ویژه‌ای داشت که به دلیل دیده نشدنِ کار، کسی او را نشناخت.

زمان شروع فصل دوم خندوانه، رامبدجوان برای اینکه تغییراتی در ساختار برنامه ایجاد کند، جناب‌خان را به گروه اضافه کرد. اما این‌طور به نظر می‌رسید که این حضور، غیر از جذابیت بخشیدن به برنامه، دلیل دیگری هم دارد و احتمال دارد جناب‌خان در خندوانه محبوب شود و این محبوبیت روی فروش مجموعه کوچه‌مروارید اثر بگذارد. اما آنچه از ظواهر امر و اظهارات سازندگان این کاراکتر و مجموعه برمی‌آید، کوچه‌مروارید کماکان فروش چندانی نداشته و این کمی عجیب است.

در هر حال کارگردان کوچه مروارید و مالک جناب‌خان که بنا به گفته‌هایش، این عروسک طی نزدیک به دوسال، در اتاق فکری به مدیریت او طراحی و اجرا و خلق شده، اعلام کرده که حضور جناب‌خان حتی در فصلِ سه خندوانه هم به خواست رامبدجوان و علیرغم میل باطنی او بوده و احساس می‌کند تداوم این حضور، به این کاراکتر لطمه می‌زند و به همین خاطر نمی‌خواهد اجازه دهد جناب‌خان بیش از این‌ها در خندوانه بماند.

سالارزهی، به نکات جالبی اشاره کرده: «در حال حاضر من به عنوان مالک و صاحب‌امتیاز جناب‌خان، امانت‌دار دوگروه هستم؛ ابتدا خالقین جناب‌خان که طی این چند سال و بی‌ادعا برای موفقیت ما تلاش شبانه‌روزی داشته‌اند، دسته دوم امانت‌دار مردم. در حال حاضر، جناب‌خان در بین مردم محبوبیتی کم‌نظیر دارد و چنانچه به این کاراکتر آسیبی وارد شود، مردم هم متاثر خواهند شد. برنامه خندوانه تقریبا هر شب اجرا می‌شود و نگرانی درباره یکنواختی و بی‌خاصیت شدن جناب‌خان وجود دارد. البته که مسائل مالی هم بی‌تاثیر نیست و اگر امکان سازگاری بین اهداف کاری و مالی ما با تیم خندوانه و احترام متقابل به حقوق مادی و معنوی طرفین وجود داشته باشد، احتمالِ تداوم حضور جناب خان در این مجموعه می‌رود.

اینکه جناب‌خان در فصل سه خندوانه، ضعیف و بی‌خلاقیت ظاهر شده یا همچنان محبوب و دوست‌داشتنی است؛ اینکه بیرون کشیدنِ جناب‌خان از این مجموعه، به نفع این کاراکتر و خندوانه هست یا خیر؛ اینکه هدفِ مالک این کاراکتر از حذفش، معنوی و از سر دلسوزی است یا به دلایل مادی و… هیچکدامِ این حرف‌ها، برای مخاطبِ تلویزیونِ خالی و بی‌برنامه که از بین انگشت‌شمار آیتم‌های جذاب تلویزیون، به وجود و حضور جناب‌خان در قالب خندوانه دلخوش است، مهم نیست. مهم این است که اگر جناب‌خان را هم از تلویزیون بگیرند، دیگر چه می‌ماند؟

پسندیدم(5)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *