ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

موضوعات مختلف زیست محیطی در کانون توجه و پیگیری جامعه قرار دارد

معاون توسعه مدیریت،حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه امروزه اهمیت محیط زیست و ضرورت اولویت بخشی به آن بر همگان مشخص است،گفت: نمود این موضوع را می توان در سطح کلان جامعه و در قالب مطالبات مردم و حکومت دید.

 باز خبر,به گزارش ایسنا، محمد مجابی گفت: ابلاغ سیاستهای کلی محیط زیست توسط مقام معظم رهبری، همچنین صحبتها و رهنمودهای ایشان در ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ که به صراحت بر اولویت و ضرورت حفظ محیط زیست تاکید داشتند تعیین کننده خطی مشی محیط زیست برای تمام دستگاهها و نهاد هاست.
مجابی اشاره ای هم به حساسیت های عمومی جامعه نسبت به محیط زیست و نگاه مردم به این حوزه به عنوان یکی از مهمترین ارکان بهبود کیفیت زندگی و سلامت داشت و اظهار کرد:به همین دلیل موضوعات مختلفی همچون آلودگی هوا،طوفان های گرد و غبار و بحران آب در کانون توجه و پیگیری عموم جامعه قرار دارد.
معاون سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تاکید بر رویکرد جامعه به محیط زیست که نمود آن را در حساسیت و واکنش جامعه نسبت به شهادت و جانبازی محیط بانان شاهد هستیم، تصریح کرد: در سیاست گذاری موضوعی تحت عنوان سیاست پنجره باز مطرح است که در حال حاضر شاهد آن در حوزه محیط زیست در ۲ سطح سیاست گذاری و تصمیم گیری و عموم جامعه هستیم.
این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به بحث بررسی پیرامون برنامه ششم توسعه در مجلس، ضروری است توجه جدی به بحران های متعدد محیط زیست کشور در این برنامه صورت پذیرد.
مجابی اشاره ای هم به برخی از اقدامات انجام شده برای اجرایی کردن سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست داشت و افزود:پیگیری تصویب قانون هوای پاک که هم اکنون در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد، همچنین رسیدگی به لایحه تالابها در کمیسیون اجتماعی مجلس، پیگیری لوایح مختلف زیست محیطی در دولت همچون لایحه حمایت از محیط بانان که پس از تصویب در کمیسیون اجتماعی دولت منتظر طرح در هیئت دولت است و یا لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی دولت است.
معاون سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: با توجه به فضای بسیار مثبت ایجاد شده برای حوزه محیط زیست در کشور باید تمام توان کارشناسی و مدیریتی این حوزه بر استفاده از این فرصت مغتنم برای حفظ محیط زیست کشور متمرکز شود.
به گفته وی با توجه به ثقل جمعیتی، اقتصادی و سیاسی در تهران، انجام امور مدیریتی در حوزه های مختلف در تهران نیازمند دقت، مراقبت و جدیت بیشتری نسبت به سایر نقاط کشور است.
مجابی ادامه داد: به طور مثال تنها در حوزه محیط زیست شهر تهران، ما با شرایط مختلفی همچون سکنی و رفت و آمد جمعیتی حدود ۱۲ میلیون نفر به صورت روزانه و ۸ میلیون نفر به صورت شبانه، فعالیت بالغ بر ۵ هزار واحد صنعتی مهم،۱۷۰ بیمارستان، ۷ هزار واحد پزشکی، حمل و نقل ۳/۵ میلیون خودرو روبرو هستیم.
وی افزود: همه مسئولیتها در شرایطی که ما در شهر تهران تنها با برخورداری از ۳۰ پست سازمانی می خواهیم ۸ تا ۱۲ هزار تن پسماند شهری روزانه،۸۰ تن پسماند بیمارستانی، پسماند های ویژه و خطرناک، پایش لحظه ای ۱۷۰ بیمارستان، نظارت و بازرسی ۵ هزار واحد صنعتی و حفاظت از هزاران هکتار منطقه حفاظت شده را انجام دهیم.
معاون سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: حجم بالای مسئولیتها و تکالیف سازمان حفاظت محیط زیست در کنار کمبود منابع مالی و انسانی، بار دیگر ضرورت توجه به زیر ساختها و اصلاح و بازنگری در انها را یاد آوری می کند.
به گفته وی سازمان حفاظت محیط زیست با توجه به جایگاه حاکمیتی خود نمی تواند و نباید از امکانات سایر بخش ها استفاده کند و از این رو ضروریست نهاد حاکمیت پشتیبانی و حمایت بیشتری از سازمان حفاطت محیط زیست داشته باشد و این همان اصلی است که در برنامه ششم توسعه باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.
این مقام مسئول اشاره ای هم به تدوین برنامه چهارم شهر تهران داشت و گفت: مهردادی به عنوان مدیر کل جدید حفاظت محیط زیست استان تهران در هدایت این برنامه برای توجه جدی به موضوعات محیط زیست مسئولیت بسیار سنگینی دارد.
مجابی با اعلام خبر بررسی لایحه اصلاح قانون منع آلودگی هوا در صحن علنی مجلس در یکشنبه هفته آینده، اظهار داشت: تصویب این قانون باعث می شود تکالیف کلیه دستگاهها و نهاد های مرتبط با موضوع آلودگی هوا از جمله تکالیف مجموعه مدیریت شهری در شهرهای مختلف همچون تهران به صورت دقیق مشخص شود.
معاون سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تقدیر از تلاش و همکاری کلیه کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست در تهران و سراسر کشور اظهار کرد: فارغ از تمام حاشیه ها و برخوردهای حاشیه ای، کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست همواره از پرتلاش ترین،متعهد ترین و مسئولیت پذیر ترین کارکنان دستگاههای مختلف در کشور هستند که نمونه آن را می توان در شهادت محیط بانان سازمان در ماه مبارک رمضان دید.
وی با طرح این پرسش که ایا می توان تخلفی را به همه کارکنان یک دستگاه تعمیم داد گفت: تلاش کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست برای حفاظت محیط زیست از طبیعت و محیط زیست این مرز و بوم قابل تقدیر است و ما افتخار می کنیم که در حوزه سلامت اداری به صورت شفاف و صادقانه با کلیه دستگاههای نظارتی کشور همکاری داریم.
مجابی خاطر نشان کرد: همه ما مستخدم دولت و در واقع نوکر مردم هستیم و این موضوع هرگز نباید فراموش شود.
وی با اشاره به آزاد سازی ۱۷۰ هکتار از اراضی تصرف شده استان و پیگیری و بروز رسانی سیستم پایش انلاین واحد های صنعتی بزرگ و حرکت جدی برای رفع معضل آلودگی هوا گفت: محمد هادی حیدرزاده تلاش های بسیار ارزنده ای برای حفظ محیط زیست استان تهران داشت و بنابر اصرار و خواست خود و همچنین با توجه به پایان مامورتش در سازمان حفاظت محیط زیست از این سازمان جدا شد.
بر اساس گزارش سایت اطلاع رسانی محیط زیست استان تهران، مجابی اشاره ای هم به خدمات ارزنده ناصر مهردادی در حوزه های مختلف محیط زیست کشور داشت و ابراز امیدواری کرد: با توجه به تسلط ویژه مهردادی بر محیط زیست کشور و تهران شاهد ادامه حرکت پوینده محیط زیست در تهران باشیم.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *