اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

سیزدهم مهرماه زمان آزادسازی صید میگو در آب‌های هرمزگان ‌

‌زمان آزادسازی صید میگو در آب‌های استان هرمزگان بر اساس گشت‌های تحقیقاتی پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس و دریای عمان، سیزدهم مهرماه اعلام شد.

 ‌‌باز خبر,به گزارش ایسنا و به نقل از پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس و دریای عمان، بر این اساس میزان مجاز قابل‌برداشت (TAC) برای میگوهای درشت ۸۳۰ تن و برای میگوهای ریز ۳۵۰ تن محاسبه شد.

پژوهشکده اکولوژی خلیج‌فارس و دریای عمان با همکاری اداره کل شیلات هرمزگان ذخایر میگو این استان را بررسی کرد و با همکاری صیادان محلی از تیرماه تا شهریورماه در زیستگاه میگو از منطقه کوهستک تاتولا گشت‌های تحقیقاتی داشت.

نتایج تحقیقات میدانی و بررسی‌های انجام‌شده به‌وسیله این پژوهشکده نشان می‌دهد که میگوهای موزی به نسبت سال‌های گذشته از رشد کمتری برخوردار بودند و فصل صید برای رسیدن میگوها به رشد کافی باید باکمی تأخیر از سیزدهم مهرماه آغاز شود.

‌سال گذشته ۱۸ هزارتن میگو در کشور به دست آمد که نزدیک به ۹۵ درصد آن به ارزش ۵۶ میلیون دلار به کشورهای عربی و اروپایی صادر شد و بقیه به مصرف داخلی رسید.

میگوی باکیفیت ایرانی به بیش از ۲۰ کشور جهان مانند ویتنام، امارات، تایلند، مالزی، چین و اسپانیا صادر می‌شود که هر یک‌ قطب تولید میگو در منطقه خود به شمار می‌روند. کویت، مصر، لبنان، ایتالیا، فرانسه و انگلیس از دیگر واردکنندگان میگوی ایران هستند.

به گزارش ایسنا، میگو گونه‌ای از سخت‌پوستان آبزی است که در بیشتر آب‌های جهان اعم از آب‌شور و آب شیرین یافت می‌شود. میگو یک منبع غذایی برای موجودات دریایی به شمار می‌رود و مقاومت بالایی در برابر مواد سمی در مناطق آلوده دارد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *