ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

رفیعی بندری : توسعه متوازن بندرعباس با اعتبارات کنونی میسر نیست

عضو شورای شهر بندرعباس گفت: توسعه متوازن شهر بندرعباس با اعتبارات کنونی شهرداری بندرعباس میسر نیست.

 باز خبر,هومن رفیعی عصر امروز در نشست با جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های استان هرمزگان اظهار کرد: یکی از دلایل اصلی توسعه نامتوازن در استان هرمزگان عدم وجود چنین نگاهی در گذشته به هرمزگان بوده است به طوری که موجب شده در برخی از شاخص‌های توسعه در از میانگین کشوری عقب‌تر باشیم.

وی با بیان این که هرمزگان اساسا مشکلی در زمینه اعتبار برای جبران عقب ماندگی در زمینه توسعه ندارد، خاطرنشان کرد: تنها کافی است که آنچه که حق مردم هرمزگان از درآمدهای ملی سرشاری که از این استان برای کشور تأمین می‌شود، به آن اختصاص یابد.

عضو شورای شهر بندرعباس افزود: شهری مانند بندرعباس با جمعیتی بیش از ۵۰۰ هزار نفر با مشکلات متعدد در حوزه خدمات شهری و امکانات و زیرساخت‌ها مواجه است و عملا این شهر در برابر بلایای طبیعی نظیر سیل و یا زلزله با مشکلات اساسی مواجه می‌شود و تاکنون بارها بروز این مشکلات را شاهد بوده‌ایم.

رفیعی ادامه داد: توسعه متوازن شهر بندرعباس با اعتبارات محدود کنونی میسر نیست و باید اعتبارات ملی برای رفع مشکلات بزرگ شهر نظیر حاشیه‌نشینی و بافت‌های فرسوده و فقدان زیرساخت‌های توسعه یافته به کمک اعتبارات محلی بیاید.

وی با اشاره به نقش شهر بندرعباس در اقتصاد کشور و تأثیر آن در حوزه‌های مختلف بخصوص در زمینه انرژی، صنعتی و توسعه جزایر و … اضافه کرد: وسعت شهر بندرعباس در طول سال‌های اخیر به خصوص در طول یک دهه اخیر رشد ویژه‌ای یافته اما زیرساخت‌ها متناسب با این رشد نبوده و دلیل اصلی بروز مشکل در محلات بخصوص در زمان بحران نیز همین محدودیت‌ها است.

عضو شورای شهر بندرعباس گفت: بندرعباس به کانون اصلی تمرکز نیروی انسانی شاغل در صنایع بزرگ غرب، بنادر و واحدهای صنعتی و خدماتی تبدیل شده و باید این واحدهای بزرگ اقتصادی به نوعی در توسعه و پیشرفت این شهر کمک کرده و مسؤولیت بپذیرند.

رفیعی عنوان کرد: انتظار زیادی نیست که لااقل واحدهای صنعتی بزرگ غرب شهر بندرعباس که سالانه صدها میلیارد تومان از این استان درآمد دارند، برای رفاه حال پرسنل خودشان اقدام به ایجاد واحدهای درمانی و بهداشتی و ورزشی در شهر بندرعباس کنند و در این زمینه گامی هر چند کوچک بردارند.

وی افزود: بندرعباس شهری رو به توسعه است به این معنا که در بسیاری از زمینه‌ها فاقد امکانات و تجهیزات است و باید توسعه زیرساخت‌ها در این شهر جدی گرفته شود تا کیفیت زندگی مردم ارتقاء یافته و این شهر بتواند در جذب گردشگر نیز نقش‌آفرینی کند.

منبع: فارس

 

پسندیدم(3)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *