ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
رسانه های انگلیسی،

توافق هسته‌ای حتی مسیر قایق های سپاه را هم تغییر نداد/ ایران ثابت کرد نیروی دریایی آمریکا ضعیف است

هرچند مقامات پنتاگون رفتار ایران را غیر حرفه ای و نامطئن خواندند، اما این چالش در آب های بین المللی نشان دهنده یک دردسر بزرگ تر برای آقای اوباما می باشد، زیرا وی مدعی بود که توافق هسته ای دستاورد های بزرگ تری را نیز در پی دارد.

بازخبر،روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز، در گزارشی با عنوان “برخوردها نشان میدهد که توافق هسته ای اوباما تاثیری روی رفتار ایران نگذاشته است” به مواجهه قایق های سپاه ایران با ناو آمریکایی پرداخت و نوشت: نزدیکی خطرناک نیروهای ایرانی به ناو آمریکایی در خلیج فارس، سوالات زیادی را در مورد قصد و خواسته های ایران در پی داشت مخصوصا زمانی که یک سال از توافق هسته ای اوباما می گذرد و مقامات آمریکایی امیدوار بودند که رفتار ایران معتدل خواهد شد.

این روزنامه آمریکایی نوشت: «هرچند مقامات پنتاگون رفتار ایران را غیر حرفه ای و نامطمئن خواندند، اما این چالش در آب های بین المللی نشان دهنده یک سردرد بزرگ تر برای آقای اوباما می باشد، زیرا وی مدعی بود که توافق هسته ای دستاورد های بزرگ تری را نیز در پی دارد.

مقامات آمریکایی براین باورند که ایران همچنان به توافق هسته ای و بندهای آن التزام دارد، اما تاکنون نشانه های کمی از تغییر در رفتار ایران دیده شده است و ایران همچنان به تنش های خود در خلیج فارس، درگیری با متحدان آمریکایی در سوریه و یمن ادامه می دهد.»

واشنگتن تایمز افزود: «جمهوری خواهان کنگره و تحلیل گران منتقد از سیاست های اوباما، در سال های اخیر و مخصوصا یکسال گذشته که از توافق هسته ای می گذرد، به شدت از ادامه روند سیاست های ایران انتقاد دارند و این اوضاع در زمان آزمایش های موشکی ایران و همچنین دستگیری ۱۰ ملوان آمریکایی که به اشتباه وارد آب های ایران شدند، شدت گرفت.»

این روزنامه افزود: «ایران نیز به نوبه خود از رفتار آمریکایی ها دلخور است. ایران آمریکا را متهم می کند که لغو تحریم های این کشور و تشویق دیگر دولت ها برای سرمایه گذاری در ایران را به تعویق انداخته است. رهبری ایران گفته است که بازده اقتصادی توافق هسته ای برای این کشور ناامید کننده بوده است.

گزارش ها حاکی از این است که در سال اخیر نیروهای دریایی ایران و آمریکا در خلیج فارس با یکدیگر حدود ۳۰۰ مورد برخورد داشته اند که اکثر آن ها بسیار خفیف بوده است و تنها ۱۰ درصد از این برخوردها خطرناک بوده اند.»

واشنگتن تایمز در پایان نوشت: «منتقدان جمهوری خواه نیز مدعی هستند که دولت اوباما به قدر کافی در قبال سیاست های ایران موضع گیری نمی کند. بسیاری از سناتور های آمریکایی نیز بر این باورند که حرف زدن تنها نمی تواند از ایران در ادامه دادن سیاست هایش جلوگیری کند.»

وب سایت آمریکایی یو اس نیوز در گزارشی نوشت: «ایران ثابت کرد که آمریکا در مواجهه و برخورد های خود در خلیج فارس همچنان ضعف دارد.»

این وب سایت آمریکایی افزود: «ایران همچنان مشخص نیست که چه منظوری از این اقدام داشته است، اما چیزی که مشخص است این است که آمریکا در خلیج فارس ضعف هایی را دارد. ایران با این اقدام پیام بسیار محکمی را به بسیاری از کشور ها ارسال کرد و نشان داد در زمینه نظامی بسیار جدی است.»

 

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *