چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد ۵ عادت غذایی مؤثر برای مبارزه با التهاب

ولوو هم ایران را ترک کرد

شرکت سوئدی تولید خودروهای سنگین ولوو اعلام کرد که این شرکت مونتاژ کامیون‌های خود در ایران را به دلیل تحریم‌های آمریکا متوقف کرده است.

بازخبر /  شرکت سوئدی ولوو اعلام کرده است که به دلیل تحریم‌های آمریکا فعالیت‌های مربوط به مونتاژ کامیون در ایران را متوقف کرده است.

به گفته فردریک ایورسون، سخنگوی ولوو، بخش ماشین‌های سنگین این شرکت قادر به دریافت مبالغ فروش قطعاتی که به ایران می‌فرستد، نیست و به همین دلیل دیگر نمی‌تواند در ایران فعالیت کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز سخنگوی ولوو گفت: “با وجود همه این تحریم‌ها و همه اقداماتی که آمریکا انجام داده، سیستم بانکی در ایران کار نمی‌کند. ما نمی‌توانیم پول دریافت کنیم… به همین دلیل در حال حاضر ما هیچ فعالیتی در ایران نداریم.”

پیش از اعلام تحریم‌های آمریکا شرکت ولوو برنامه‌ای را برای تبدیل ایران به یکی از مرکز اصلی بازار خلیج فارس و شمال آفریقا در دست داشت.

آن طور که رسانه‌های ایران گزارش داده‌اند قرار بود تا پایان سال ۱۳۹۷ خورشیدی پنج‌هزار کامیون ولوو در ایران مونتاژ شود و علاوه بر آن سه محصول هم در داخل ایران تولید شود.

به گزارش رویترز، ایورسون از میزان دقیق پیشرفت این پروژه‌ها اطلاعی نداشته اما تاکید کرده که در حال حاضر هیچ سفارشی برای ایران وجود ندارد.

با آنکه اتحادیه اروپا تلاش کرده مانع آسیب‌دیدن شرکت‌هایی اروپایی از تحریم‌های آمریکا شود، اما اقدامات آمریکا موجب شده بانک‌ها عملا مانع انجام فعالیت‌های تجاری با ایران شوند.

پیش از آن هم شرکت خودروسازی دایملر آلمان اعلام کرده بود که در پی بازگشت دوباره تحریم‌های واشنگتن علیه تهران، فعالیت‌های تجاری‌اش را در ایران متوقف می‌کند.

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان، با توجه به نقش سیستم بانکی در ناکامی ارتباط تجاری اروپا با ایران گفته که اگر اتحادیه اروپا خواستار نجات برجام است، به «سیستم پرداخت مستقل از آمریکا» نیاز دارد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *