آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خبرداد:

رشد ۴۴ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از رشد ۴۴ عملیات تخلیه و بارگیری نفتی و غیرنفتی در بنادر استان خبرداد و گفت: طی چهار ماهه نخست سال‌جاری بیش از ۳۳ میلیون تن عملیات تخلیه وبارگیری در بنادر هرمزگان صورت گرفته که رشد ۴۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته نشان می‌دهد.

بازخبر،مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از رشد ۴۴ عملیات تخلیه و بارگیری نفتی و غیرنفتی در بنادر استان خبرداد و گفت: طی چهار ماهه نخست سال‌جاری بیش از ۳۳ میلیون تن عملیات تخلیه وبارگیری در بنادر هرمزگان صورت گرفته که رشد ۴۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته نشان می‌دهد.

ابراهیم ایدنی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، منطقه خلیج فارس، افزود: همچنین پیش از ۲۰ میلیون تن عملیات تخلیه و بارگیری غیر نفتی در بنادر استان صورد گرفته که در این زمینه نیز رشد ۲۰ درصدی داشته است.

وی به تخلیه و باگیری نفتی در بنادر استان طی چهار ماه نخست سال جاری اشاره و بیان کرد: در این حوزه نیز با ۲۵ درصد رشد نسبت به سال گذشته، بیش از ۱۳ میلیون تن عملیات تخلیه و بارگیری در استان انجام شده است.

ایدنی همچنین به عملیات کانتنری انجام شده در بنادر استان اشاره کرد و گفت: بیش از ۶۷۳ هزار عملیات کانتنری بنادر هرمزگان صورت گرفته که رشد ۲۷ درصدی را داشته است.

وی با اشاره به بخش ناوگان مسافربری دریایی هرمزگان ، افزود: در بخش مسافری نیز طی چهار ماهه نخست سال‌جاری بیش از هفت میلیون و ۸۳۸ هزار مسافر دریایی از بنادر جابجا شده‌اند که پنج درصد رشد نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

وی با اشاره به پروژه‌های هفته دولت که با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید، افزود: برای اجرای این ۳۰ پروژه بالغ‌بر ۲ هزار و ۳۰۶ میلیارد ریال در بخش‌های سرمایه‌گذاری، فنی، عمرانی، بندری و دریایی هزینه صرف شده است که از این رقم، ۳۴۱ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی و یک هزار و ۶۶۵ میلیارد ریال از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هزینه شده است.

ایدنی در تشریح اهداف این پروژه‌ها، تصریح کرد: هدف عمده اجرای این پروژه‌ها هموارسازی مسیر تبدیل بندر شهید رجایی به یک بندر نسل سومی، توسعه زیرساخت‌های صنعت بانکرینگ، ایجاد بستر مناسب در راستای رونق بیشتر حمل‌ونقل دریایی و مسافری، توسعه زیرساخت‌های بندری و دریایی در جزایر خلیج‌فارس و همچنین ایجاد فرصت‌های شغلی برای ساحل‌نشینان بوده است.

وی در خصوص مهم‌ترین پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده، خاطرنشان کرد: پایانه لجستیک کالا و کانتینر شرکت کشتیرانی خط جنوب با اشتغال‌زایی مستقیم بیش از یک‌صد نفر و اعتبار ۵۲۰ میلیارد ریال، پایانه ترانزیت کالا و کانتینر شرکت خزر قشم با اشتغال‌زایی مستقیم هشتاد نفر و اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال، پایانه صادرات و واردات فرآورده‌های نفتی شرکت نفت جی با اشتغال‌زایی مستقیم ۳۵ نفر و اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال، احداث فاز یک پایانه مخازن صادرات و واردات فرآورده‌های نفتی با اشتغال‌زایی ۳۵ نفر و اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال و یک پایانه خدمات و رفاهی احداث‌شده توسط شرکت آفتاب درخشان دریا با اشتغال‌زایی مستقیم ۱۱۵ نفر و اعتبار ۱۶۵ میلیارد ریال ازجمله هفت پروژه سرمایه‌گذاری در بندر شهید رجایی که با عملیاتی شدن آن برای بیش از ۷۰۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم صورت گرفته است.

ایدنی اضافه کرد: بازسازی و ارتقا ظرفیت اسکله‌های ۳ تا ۶ بندر شهید رجایی، ساخت دو فروند رمپ کاپوتاژی، خرید تجهیزات ایمنی و واکنش سریع بنادر، اجرای سیستم اعلام حریق انبارها و صادرات صدور مجوز مکانیزه تردد ازجمله پروژه‌های عمرانی، فنی، بندری و دریایی افتتاح‌شده بزرگ‌ترین بندرتجاری ایران به مناسبت هفته دولت است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به اینکه هم‌زمان با افتتاح ۱۹ پروژه در بندر شهید رجایی، بهره‌برداری از ۶ پروژه دیگر در غرب استان انجام گرفت، اظهار کرد: این پروژه‌ها در بندر شهرستان بندرلنگه شامل اجرای گیت بازرسی و سردر، ساختمان درب خروج بندر، چهار دستگاه برج روشنایی محوطه‌ها، تجهیزات مقابله با آلودگی و بازسازی دو دستگاه جرثقیل ۶۰ تنی بااعتبار مجموع ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال افتتاح شد.

وی در پایان در خصوص پروژه‌های شرق استان هرمزگان نیز گفت: احداث بندر سیریک و چهار پروژه دیگر در بندر جاسک شامل احیای برج سیاه‌وسفید بااعتبار مجموع ۱۰۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از پروژه‌های بنادر شرق استان است که هم‌زمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به استان هرمزگان به بهره‌برداری رسید.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *