ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

سامسونگ محکوم به پرداخت ۵۳۹ میلیون دلار خسارت به اپل شد

جدیدترین خبر مربوط به دعوای حقوقی ۷ ساله‌ی بین اپل و سامسونگ این است که سامسونگ محکوم به پرداخت جریمه‌ی ۵۳۹ میلیون دلاری شده است. اعضای هیئت‌منصفه دادگاه فدرال در شهر سن خوزه‌ی کالیفرنیا، شرکت سامسونگ را در مورد کپی‌برداری از پتنت‌های مربوط به طراحی و عملکرد مقصر شناخت.

بازخبر / سخنگوی اپل در طی بیانیه‌ای گفته: «ما برای طراحی‌ها و نوآوری‌هایمان ارزش زیادی قائل هستیم.» در ادامه‌ی این بیانیه آمده: «ارزش این پرونده و موضوع ورای مسئله‌ی پول و خسارت است.» طبق گزارش Bloomberg، هیئت‌منصفه این خسارت را با توجه به فروش محصولاتی از سامسونگ تعیین کرده که به‌نوعی از این پتنت‌های اپل بهره برده‌اند.

دادگاه فدرال شهر سن خوزه‌ی کالیفرنیا، شرکت سامسونگ را در مورد کپی‌برداری از پتنت‌های مربوط به طراحی و عملکرد مقصر شناخت.

این پرونده از سال ۲۰۱۱ آغاز شد و یکی از پیچیده‌ترین پرونده‌های مربوط به نقض پتنت‌ها در تاریخ صنعت تکنولوژی محسوب می‌شود. اپل در ابتدا خواستار پرداخت ۲.۵ میلیارد جریمه شده بود اما دادگاه در سال ۲۰۱۲ سامسونگ را به پرداخت کمتر از ۱ میلیارد دلار جریمه محکوم کرد. در سال ۲۰۱۵، یک دادگاه دیگر حکم داد که اپل نمی‌تواند این شرکت کره‌ای را به کپی‌برداری از ظاهر آیفون متهم کند و به همین خاطر این مبلغ به ۵۴۸ میلیون دلار کاهش یافت.

از آن زمان، سامسونگ از طریق دادگاه‌های استیناف تلاش کرد که این مبلغ جریمه را تا حد زیادی کاهش دهد. یکی از آخرین پرونده‌های مربوط به این موضوع در سال گذشته به پایان رسید و در نتیجه‌ی آن، این شرکت به دلیل نقض پتنت مربوط به انجام حرکت اسلاید برای باز کردن قفل iOS، به پرداخت ۱۲۰ میلیون دلار خسارت محکوم شد. حالا با اعلام این حکم نهایی، می‌توان گفت که دعوای حقوقی چندین ساله‌ی بین این دو شرکت بزرگ، به پایان خود رسیده است.

منبع: The Verge

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *