توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد
محققان کشف کردند

تغییر پروتئین خون با شیفت شبانه

براساس تحقیقات آکادمی ملی علوم چین، پروتئین خون افرادی که بنابر شرایط شغلی مجبور به کارکردن در شب هستند، به شکل قابل توجهی تغییر می‌کند و دگرگون می‌شود.

بازخبر / براساس تحقیقات صورت گرفته در آکادمی ملی علوم چین، پروتئین خون افرادی که بنابر شرایط شغلی مجبور به کارکردن در شب هستند، به شکل قابل توجهی تغییر می‌کند و دگرگون می‌شود.

براساس پژوهش‌های صورت گرفته،  تغییر پروتئین در اثر شیفت کاری شبانه می‌تواند منجر به بروز بیماری‌های بسیاری شود.

طبق این مطالعه، این پروتئین‌ها می‌توانند قند خون، متابولیسم انرژی و عملکرد سیستم ایمنی را تحت تأثیر قرار دهند.

متخصصان بر این باورند که بخش قابل‌توجهی از مشکل کار شیفتی فیزیولوژیکی است؛ در یک سطح بنیادین بیدار بودن در ساعات غیرعادی یا ساعات غیرمعمول با ریتم بیولوژیکی بدن افراد در تعارض است.

کار شیفتی ریتم شبانه‌روزی، ساعت داخلی بدن افراد که با نور طبیعی روز و تاریکی شب کوک شده است  را مختل می‌کند.

از آنجا که ریتم شبانه‌روزی بدن بر عملکرد بدن تاثیر می‌گذارد، مختل شدن آن می تواند همه چیز را از حالت تعادل خارج کند.

تغییر خلق و خوی، تحریک پذیری، عصبانیت، مشکل در تعامل اجتماعی، فراموشی، اختلال هوشیاری و ایجاد مشکلات جسمی مانند دردهای مبهم گوارشی و عضلانی، مشکلات هورمونی، حالت کوفتگی، سرگیجه و بروز برخی دردهای عصبی مثل سردرد نیز با این تغییر الگوی خواب افزایش می‌یابد.

این یافته‌ها می‌تواند درمان‌های جدیدی برای کارگران شبانه که حدود ۲۰ درصد از نیروی کار جهانی را تشکیل می‌دهند، توسعه دهد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *