ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

شکست فیلم جدید اصغر فرهادی در کن: امتیاز «همه می‌دانند» پایین است

فیلم جدید اصغر فرهادی به نام «همه می‌دانند» در افتتاحیه جشنواره کن به نمایش درآمد و حالا که سه روزی از برگزاری جشنواره کن می‌گذرد مشخص شد که فیلم پایین‌ترین امتیاز را میان فیلم‌های روز اول دریافت کرده است.

بازخبر /  از قرار معلوم برخلاف حاشیه‌های روز اول که از دست زدن ممتد سه دقیقه‌ای حاضران در سالن لومیر خبر می‌داد، اصغر فرهادی بعد از فیلم فروشنده نتوانسته این بار نظر منتقدان کن را کسب کند. طبق جدول منتقدان اسکرین دیلی که یکی از مهم‌ترین منابع برای نظرات منتقدان در کن است فیلمهمه می‌دانند اصغر فرهادی متوسط امتیاز ۱.۸ را از ۵ از سوی منتقدان کسب کرده است. از میان سه فیلم اکران شده در روزهای اول کن ۲۰۱۸ فیلم «همه می‌دانند» در کنار فیلم «یوم‌الدین» محصول مصر امتیاز ۱.۸ را گرفتند و فیلم «لتو» محصول روسیه با امتیاز ۲.۴ از ۵ فعلا صدرنشین جدول منتقدان است. منتقدانی که در این جدول به فیلم‌ها رای می‌دهند از کشورهای مختلف انتخاب شده‌اند: از نشریه مدوزای روسیه، پوزیتیف فرانسه، لس‌آنجلس تایمز، دیلی تلگراف، بانکوک پست، سایت‌ اند ساوند، المن چین، دای زیت آلمان و لیبراسیون فرانسه منتقدان در این جدول آرا حضور دارند. برخی منتقدان گفته‌اند که دیدن فیلم فرهادی لذت‌بخش است اما درامش زیادی بر پایه اتفاق بنا شده. امتیاز فیلم «همه می‌دانند» در سایت متاکریتیک ۶۸ از ۱۰۰ است در حالی که سال گذشته فیلم «فروشنده» با بازی ترانه علیدوستی و شهاب حسینی امتیاز ۸۵ از ۱۰۰ را از منتقدان گرفته بود.

منتقد هالیوود ریپورتر معتقد است که بخش زیادی از موفقیت فیلم فرهادی به بازی درخشان بازیگرانش برمی‌گردد که می‌دانند چطور به کاراکترهایی که بازی می‌کنند جان بدهند. حتی اگر شخصیت‌پردازی‌ها در فیلمنامه به گونه‌ای باشد که جای مانور چندانی نداشته باشند.

سینه‌وو معتقد است که «همه می‌دانند» بیشتر از هر فیلم ایرانی دیگری که تاکنون در جشنواره کن به نمایش درآمده متعلق به جریان اصلی سینمای ایران است و موشکافی و ظرافت کارهای قبلی اصغر فرهادی را ندارد.

«همه می‌دانند» با بازی خاویر باردم و پنه‌لوپه کروز فیلم افتتاحیه جشنواره کن بود و فیلم‌های افتتاحیه این جشنواره علیرغم پر سر و صدا بودن و اینکه اصولا فیلم‌های مهم جشنواره هستند کمتر با تایید منتقدان مواجه می‌شوند و دست خالی هم از فصل جوایز بیرون می‌روند. با توجه به این امتیازها بعید بنظر می‌رسد که «همه می‌دانند» در اسکار هم شانسی داشته باشد. البته اگر درنهایت فیلم محصول ایران محسوب شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *