اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

اروپایی‌ها مشخص کنند آیا بدون آمریکا قادر به حفظ ساختار حقوقی برجام هستند؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اروپایی‌ها به لحاظ حقوقی باید درباره ادامه برجام تکلیف خود را مشخص کنند که آیا بدون آمریکا قادر به حفظ ساختار حقوقی برجام هستند؟

بازخبر / علیرضا رحیمی با بیان اینکه با خروج آمریکا از ۱+۵ ساختار حقوقی ۱+۵ مخدوش شده است، گفت: شرکای آمریکا باید درباره این ساختار حقوقی تصمیم بگیرند که آیا تمایل به ادامه برجام دارند یا خیر.

وی افزود: از طرفی دیگر تعهدات ایران بر پایه برجام است و تا زمانی که برجام معتبر است، ایران به این تعهدات پایبند خواهد بود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اروپایی‌ها به لحاظ حقوقی باید درباره ادامه برجام تکلیف خود را مشخص کنند که آیا بدون آمریکا قادر به حفظ ساختار حقوقی برجام هستند؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: دولت علی رغم اظهارات رئیس جمهور، باید به صورت رسمی وارد مکاتبات با اروپایی‌ها شود و این درخواست به اتحادیه اروپا منعکس شود.

رحیمی تاکید کرد: همچنین دولت باید با دبیر کل سازمان ملل درباره تعیین تکلیف برجام مکاتبه داشته باشد.

این نماینده مجلس بیان داشت: قاعدتاً مجموعه تصمیم‌گیری‌ها درباره انفعال اروپایی‌ها در قبال ادامه برجام، باید در هیئت نظارت بر برجام اتخاذ شود لذا نگاه ما این است که هر چه قدم‌های ما در ادامه راه محکمتر و شفاف‌تر باشد هم به نفع مصالح ملی و هم امنیت ملی ما خواهد بود.

میزان/
پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *