ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

سردرگمی شورای پنجم و ساز ناکوک جریان اصلاحات

این روزها اعضای شورای شهر دچار سردرگمی اند، هرکس ساز خودش را می زند و هیچ کدام از اصلاح طلبان به رغم ادعاهای مطرح شده به انسجام و اتحاد پایبند نیستند. در واقع این ساز ناکوک باعث شده موضوع وفاق و همبستگی میان افراد این جریان کمرنگ شود.

بازخبر / حالا بعد از اختلاف نظرهای متعدد و کناره گیری حجتی و انصاری لاری، در جلسه شورای شهر مکارم و افشانی به عنوان ۲ گزینه نهایی شهرداری تهران انتخاب شدند و مشخص نیست با نهایی شدن این دو گزینه باز قرار است چه دعوا و تنشی میان جریان اصلاحات راه بیفتد.

به گزارش افکارنیوز، این روزهای اعضای شورای شهر دچار سردرگمی اند، هرکس ساز خودش را می زند و هیچ کدام از اصلاح طلبان به رغم ادعاهای مطرح شده به انسجام و اتحاد پایبند نیستند. در واقع این ساز ناکوک باعث شده موضوع وفاق و همبستگی میان افراد این جریان کمرنگ شود.

محسن پیرهادی، عضو سابق شورای شهر تهران برای تحلیل وضعیت فعلی شهرداری و شورای شهر گفته است: «این جریان تنها به دنبال پیروزی‌های سیاسی است و نه اهداف مهم خود در آن حوزه. همین موضوع باعث می‌شود تا آنها در حوزه مسائل سیاسی گیر کنند، دچار ناکارآمدی سیاسی شوند و در نهایت نتوانند اختلافات خود را حل کنند. الان هم در مدیریت شهر شاهد این موضوع هستیم. اگر این افراد به مسئله کار و خدمت توجه کنند مشکلشان حل می‌شود. اما متأسفانه هنوز در فضای سیاسی مانند مصاحبه، توئیت و… هستند که عمدتاً بر پایه بحث‌ها و اختلافات سیاسی است. بارها نیز طی برخی از این توئیت‌ها، تأکیداتی بر حل اختلافات و رسیدگی به مشکلات شهر و مردم صورت گرفته است و به نوعی نشان از پررنگ بودن این اختلافات دارد».

وقتی شهرداری تهران، قربانی قدرت و پول می شود
ابر شهر تهران همان طور که پیرهادی مطرح کرد، درگیر و دار مسائل و اتفاقی است که دردی از مشکلات این کلانشهر دوا نمی کند و تنها روند پیشرفت آن را با کندی مواجه می سازد. پیروزی های سیاسی مهمترین دغدغه جریان اصلاحات است و در این میان تمام ظرفیت و انرژی که باید صرف اداره شهر شود، به امور سیاسی معطوف می شود و این اتفاق ناخوشایند به معنای این است که شهرداری قربانی قدرت و پول شده است و هیچ چیز دیگری برای اصلاح طلبان خارج از مسائل یاد شده، اهمیتی ندارد.

مهدی چمران، رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران هم معتقد است: «مطمئنا مدیری جهادی چون قالیباف برای شهردار شدن نخواهیم داشت و پیدا کردن فرد جهادی همانند وی برای شهرداری تهران دور از ذهن است چرا که وی با یک تجربه دوازده ساله و ارائه خدمات مختلف از هر جهت در زمینه‌های عمرانی, شهری, اجتماعی و فرهنگی بسیار به مسائل مسلط بود. ما نیز چنین توقعی از انتخاب اصلاح طلبان نداریم و تنها انتظار می‌رود فردی راهی شهرداری تهران شود که بتواند از عهده کارهای اجرایی شهر تهران برآید و مسائل سیاسی را با مسائل شهری در هم نیامیزد».

فارغ از اینکه چرا شورا و شهرداری در مسیر سیاست حرکت می کنند باید بر این مسئله تاکید کرد که این سیاسی کاریها چه سودی دارد، جز اینکه اختلافات را افزایش می دهد و سبب بروز و ظهور تنش و نارضایتی می شود.

محسن هاشمی به عنوان رییس شورای شهر به شدت مورد تایید کارگزارانی ها بود و ظاهرا گمانه زنی ها حکایت از این داشت که او شهردار بعدی خواهد بود اما مسئله میثاق نامه محل بحث و اختلاف اصلاح طلبان قرار گرفت و کار به جایی رسید که او پذیرفت شهردار نشود و حالا بعد از انصراف انصاری لاری، حجتی و حجت میرزایی از لیست ۷ نفره، هاشمی در پاسخ به خبرنگاری که مطرح می کند بسیاری دوست دارند شما شهردار شوید، عنوان کرده است: «من از آنها تشکر می‌کنم و می‌گویم که آرزو بر جوانان عیب نیست و امیدوارم به آرزویشان برسند».

بیان این عبارت یعنی من هم دوست دارم شهردار شوم اما فشارهای بیرونی و درونی مانع تحقق این مسئله است و همین موضوع باعث شد تا کارگزارانی ها شمشیر را از رو ببندند و روی هر نامزدی برای تصدی پست شهرداری عیب بگذارند و از آن سو احزاب دیگر این جریان به دنبال جانمایی گزینه های مورد نظر خود هستند و همین مسائل سبب شده تا شورای شهر و شهرداری در طول ۹ ماه گذشته با آسیب و خسارت مواجه شود.

ورشکستگی سیاسی اصلاح طلبان
بی تردید همه اصلاح طلبان باید به یک گزینه واحد برسند و شرط رسیدن به این مسئله، وحدت نظر و پذیرش این مهم است که شهر یکسال بلاتکلیف مانده و در سایه این بلاتکلیفی، هزینه هایی به شهر تهران وارد شده است و از آن سو تداوم این روند شهروندان را نسبت به جریان اصلاح طلب بیش از گذشته بدبین و ناخرسند خواهد کرد و حتی منجر به ورشکستگی سیاسی این جریان می شود. این ها مسائلی است که نباید از کنارشان به آسانی گذر کرد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *