ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس

خروج «آمریکا» از برجام بر حوزه سلامت اثر نخواهد گذاشت

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: با توجه به توان متخصصان ایرانی در تولید داروها و تجهیزات پزشکی، تحریم‌هایی که امروز از آن صحبت می‌شود در حوزه سلامت محسوس نخواهد بود.

بازخبر / محمدحسین قربانی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درخصوص شعارهای آمریکا در زمینه اعمال تحریم‌های جدید و اثرگذاری آن بر صنعت دارو و تجهیزات پزشکی کشور اظهار داشت: برجام نقطه عطفی در روابط کشور ایران با سایر کشورها بوده که توسط آن توانستیم ظرفیت بالای دیپلماسی را به سایرین نشان دهیم.

وی افزود: از روز متولد شدن نظام جمهوری اسلامی کشور آمریکا همیشه سر ناسازگاری و بدعهدهای با ملت ایران داشته است و همواره با اعمال تحریم‌ها مشکلاتی را برای کشور بوجود ‌آورده است و این موضوع را می‌توان در تمام دولت‌های آمریکا مشاهد کرد.

قربانی ادامه داد: در زمان دولت اوباما نیز تحریم‌های زیادی برعلیه کشور ما اعمال شد اما باید توجه داشته باشیم که ما همواره توانستیم کشور را اداره کنیم.

این نماینده مجلس افزود: شاید به دلیل اعمال تحریم‌های جدیدی که امروز شعار آن داده می‌شود شرایط برای ما سخت‌تر شود و طرف قراردادهای ما به جهت تاثیرپذیری که از کشور آمریکا دارند برای روابط با ما در تنگنا قرار گیرند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به توان متخصصان ایرانی در تولید داروها و تجهیزات پزشکی و با توجه به تجربه دانشمندان ما خروج آمریکا زا برجام و تحریم‌هایی که امروز از آن صحبت می‌شود در حوزه سلامت محسوس نخواهد بود.

قربانی گفت: اگر تدبیر و مدیریت در صنایع و همچنین تولید داروها به خرج دهیم به هیچ وجه با مشکل مواجه نخواهیم شد همانطور که با تلاش متخصصان توانستیم ۸۵ درصد داروها را در داخل کشور تولید کنیم.

وی در پایان گفت: باید توجه کنیم که تمام کنوانسیون‌های بین‌المللی اشاره دارند که بحث دارو از تحریم‌ها جدا است اما ممکن است خوی بدعهدی و افراطی‌گری هیات حاکمه آمریکا منجر به خارج شدن از تمام معاهدات بین‌المللی شود که لازم است مسئولان با تدابیر لازم مشکلات را برطرف کنند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *