اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
رسانه‌های غربی گزارش دادند

نامزد ریاست سیا به دلیل جنجال‌ها درباره شکنجه، پیشنهاد استعفا داد/ کاخ سفید تکذیب کرد

طبق گزارش دو رسانه غربی، «جینا هاسپل» نامزد ریاست سیا به دلیل ادامه جنجال‌ها درباره دست داشتن او در شکنجه برخی زندانیان، پیشنهاد انصراف از این سمت را داده است.

بازخبر / بنا بر گزارش‌های رسانه‌ای گزینه پیشنهادی دونالد ترامپ برای ریاست سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا که تحت فشار برخی رسانه‌ها و قانونگذاران کنگره درباره ایفای نقشش در زمینه شکنجه زندانیان قرار دارد، به منظور دفاع از اعتبار این سازمان به کاخ سفید پیشنهاد انصراف از سمت ریاست سیا را داد.

در حالی که حدود دو ماه از اعلام رسمی نامزدی گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور آمریکا برای ریاست سیا می‌گذرد، برخی خبرها از اعلام پیشنهاد انصراف او از این سمت خبر می‌دهند.

طبق گزارش رویترز، دو منبع مطلع خبر دادند که خانم «جینا هاسپل» به دلیل نگرانی‌ها از بابت نقش‌آفرینی‌اش در برنامه بازجویی و شکنجه، به دنبال انصراف بود.

این منابع خبر دادند که پیشنهاد هاسپل برای انصراف روز جمعه و پس از آن صورت گرفت که نگرانی‌های حامیان او درباره مشکلات سر راه تایید صلاحیت او در سنای آمریکا تشدید شد.

پیش از این و در ادامه گمانه‌زنی‌ها درباره دست داشتن گزینه ریاست سیا در شکنجه برخی زندانیان، تعدادی از سناتورهای آمریکایی خواستار انتشار علنی اسناد محرمانه درباره او شده بودند (جزئیات بیشتر).

ابتدا این واشنگتن پست بود که خبر پیشنهاد انصراف هاسپل از ریاست سیا را منتشر کرد.

بنا بر گزارش این رسانه آمریکایی، او روز جمعه برای صحبت درباره سابقه نقش آفرینی خودش در «برنامه بازجویی سیا» از قبیل غرق مصنوعی به کاخ سفید فراخوانده شده بود.

مقام‌های آمریکایی به واشنگتن پست گفتند که هاسپل به کاخ سفید گفت که او برای ممانعت از یک جلسه استماع پر هیاهو در کمیته امور اطلاعاتی سنای آمریکا که شاید سبب آسیب رسیدن به سیا شود، از نامزدی خود انصراف خواهد داد.

جلسه استماع و بررسی صلاحیت گزینه پیشنهادی برای ریاست سیا، قرار است روز چهارشنبه هفته جاری برگزار شود.

کاخ سفید خبرهای منتشر شده درباره انصراف نامزد ریاست سیا را تکذیب کرد.

بنا بر گزارش واشنگتن پست، عصر روز شنبه به وقت واشنگتن، مقام‌های کاخ سفید تاکید کردند که هاسپل از نامزدی برای ریاست سیا انصراف نداده است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *