آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

جیسون رضائیان: شنیده شدن صدای منافقین در کاخ سفید خطرناک است

خبرنگار ایرانی آمریکایی واشنگتن پست در مطلبی، تبعات حضور جان بولتون در کاخ سفید و ارتباطات وی با سازمان منافقین را بررسی کرد.

بازخبر / واشنگتن پست در مقاله ای به قلم جیسون رضائیان که برای اولین بار به زبان فارسی در این سایت منتشر شده است از از خطر جنگ و نفوذ منافقین در کاخ سفید می گوید.

جیشون رضائیان، خبرنگار ایرانی آمریکایی واشنگتن پست، در این مطلب جان بولتون را از حامیان حمله نظامی به ایران دانسته و نوشته است: نظرات جنگ طلبانه جان بولتون درباه ایران دقیقاً بازتاب مواضع اسرائیل، عربستان سعودی و یکی از مهمترین شرکای ایدئولوژیک وی یعنی سازمان مجاهدین خلق است.

رضائیان در ادامه با ارائه توضیحاتی در خصوص سازمان منافقین، از نفرت عمیق مردم ایران از این سازمان سخن گفته و در ادامه می نویسد: اکثر ایرانیان از این گروه به خاطر رفتار خائنانه‎شان و جنگیدن در کنار دشمن نفرت دارند و بسیاری از مردم ایران در داخل کشور فارغ از گرایش‎های سیاسی هنوز هم آن‎ها را به نام منافقین خطاب می‌کنند.

رضائیان در ادامه به دریافت پول توسط سیاستمداران آمریکایی از سازمان منافقین اشاره کرده و به نقل از یک مقام پیشین وزارت خارجه آمریکا می گوید: ” تنها تعداد بسیار کمی از مقامات پیشین دولت آمریکا در اِزای خوش خدمتی به سازمان مجاهدین از این سازمان پول دریافت نکردند.”

این خبرنگار ایرانی آمریکایی که چند ماهی را به اتهام جاسوسی در ایران بازداشت بود، در مقاله خود تنها راه منافقین برای تغییر نظام در ایران را جنگ می داند و مدعی می شود: برای سازمان مجاهدین خلق و بولتون، اگر او واقعا به آنچه که میگوید اعتقاد داشته باشد، تنها راهی که باقی ‎مانده، جنگ است. این سازمان مدتهاست که آمادگی دارد تا اقداماتی را با هدف آغاز شدن جنگ صورت دهد، ازجمله ادعاهای جعلی درباره برنامه‎ای هسته‎ای ایران مطرح کرده است.

وی همچنین یکی از امتیازات مذاکرات طولانی مدت میان ایران و آمریکا را شناخت از جامعه ایران دانست. رضائیان معتقد است این اتفاق یک مزیت است که آمریکا در سال ۲۰۰۳ در زمان حمله به عراق در اختیار نداشته است و به موجب آن احمد چلبی سیاستمدار تبعیدی عراق توانست، دولت بوش را متقاعد کند که حمله به این کشور می تواند به برقراری دموکراسی در عراق کمک کند. جنگی که البته سرانجام آن چیزی جز شکست برای آمریکایی ها نداشت.

به عقیده رضائیان سازمان منافقین یک گروه به حاشیه رانده شده است که روبه روی کاخ سفید تجمع و بنرهای خود را که حاوی ادعاهای بی‌‏اساس است، پخش میکند.

رضائیان همچنین در انتهای مطلبش می نویسد: این ایده که سازمان مجاهدین در کاخ سفید صدایی داشته باشند، ایده وحشتناکی است، اما با حضور جان بولتون آنها کسی را دارند که ندای آنها خواهد بود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *