ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

هر گردشگر ۱۰ تا ۱۵ اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌کند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان گفت: هر گردشگر ۱۰ تا ۱۵ اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در زمینه‌های مختلف ایجاد می‌کند.

 باز خبر,به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محسن ضیایی عصر امروز در حاشیه نشستی با موضوع توسعه گردشگری در استان هرمزگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجتمع‌های گردشگری در کل کشور اشتغال چشمگیری ایجاد کرده‌اند و توسعه زیرساخت‌ها در این زمینه سبب رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار میشود.

وی بیان کرد: هر گردشگر ۱۰ تا ۱۵ نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌کند و بسیاری از کشورها از محل توسعه گردشگری، درآمدهای قابل توجهی را بدست می‌آورند که قابل مقایسه با درآمدهای نفتی و امثال آن نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان با اشاره به نقش ویژه توسعه گردشگری در رونق دادن به بخش‌های اقتصادی مجاور خود و ایجاد اشتغال‌آفرینی مؤثر در دیگر حوزه‌های وابسته، خاطرنشان کرد: گردشگری موجب تحرک اقتصادی در جامعه می‌شود.

ضیایی گفت: گردشگری بر حوزه تولید نیز اثر مستقیم دارد به طوری که گردشگران در طول سفر به یک منطقه و یک کشور، مجموعه‌ای از تولیدات صنایع دستی و … را خریداری و موجب ایجاد چرخش مالی در این بخش‌ها نیز می‌شوند.

وی ادامه داد: حاصل تلاش مجموعه‌ای از بخش‌های مرتبط با گردشگری منجر به توفیق در این زمینه می‌شود و زنجیره‌ای از تلاش‌های هتل‌ها، کمپینگ‌ها، رستوران‌ها، سفره‌خانه‌ها، مجتمع‌های تفریحی و گردشگری و دفاتر خدمات مسافری، مهمان‌پذیرها و … منجر به رقم خوردن یک سفر مطلوب برای گردشگر می‌شود که توصیه انجام آن را به دیگران کرده و رونق در این حوزه را سبب می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان تصریح کرد: استان هرمزگان جایگاه چهارم در کشور را در زمینه میزان سفر در نوروز سال ۹۵ را به خود اختصاص داد و در طول ایام نوروز ۷ میلیون تخت ـ شب در استان به ثبت رسید که رقم قابل توجهی است.

ضیائی با بیان اینکه گردشگری یک صنعت سبز بشمار می‌رود و توسعه آن آسیبی به دیگر بخش‌ها وارد نمی‌کند، اظهار کرد: استان هرمزگان بهترین موقعیت را در کشور به لحاظ توسعه گردشگری دارد و بسیاری از مناطق این استان بکر و منحصربفرد بوده و گردشگران را به سوی خود جلب می‌کند.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *