اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

انتقال زندانیان آمریکایی در کره شمالی به یک هتل

کره شمالی چند روز پس از سفر محرمانه پمپئو به پیونگ یانگ، سه زندانی آمریکایی را به هتلی در حومه پایتخت این کشور منتقل کرده و گمان می‌رود که آنها را برای آزادی پس از دیدار رهبر کره و ترامپ آماده کرده است.

بازخبر / چند روز پس از دیدار رهبران دو کره و در آستانه نشست سران آمریکا و کره شمالی، برخی منابع گزارش داده‌اند که پیونگ‌یانگ سه زندانی آمریکایی را به یک هتل منتقل کرده است.

روزنامه «دونگا ایلبو» چاپ سئول گزارش داده، کره شمالی در ادامه گام‌های اخیر طرفین برای کاهش تنش، ۳ آمریکایی زندانی در یک اردوگاه کار اجباری را به مکانی نامعلوم در حومه پیونگ یانگ منتقل کرده است.

گفته می‌شود که «مایک پامپئو» وزیر خارجه فعلی آمریکا که در زمان سفر اخیرش به پیونگ یانگ، عهده‌دار ریاست سیا بود، در دیدار با رهبر کره، موضوع زندانیان آمریکایی را مطرح کرده است.

«چوی سونگ ریونگ» از فعالان حقوق‌بشر در کره جنوبی، گفته که در تماس تلفنی با «یکی از منابع اطلاعاتی در کره شمالی» دریافته که سه زندانی آمریکایی، اوایل ماه گذشته میلادی، به دستور مقامات ارشد کره شمالی از زندان آزاد و به یک هتل منتقل شده‌اند.

یک تحلیل‌گر در کره جنوبی گفته که کره شمالی، این سه زندانی را برای آزادی پس از دیدار ترامپ و «کیمجونگ اون» آماده کرده است.

به گزارش العالم، ترامپ گفته بود که سنگاپور و منطقه حائل مرزی دو کره (که با نام منطقه غیرنظامی شناخته می‌شود) دو گزینه برای میزبانی دیدار وی و رهبر کره شمالی است.

«دونالد ترامپ» که اولین رئیس‌جمهور آمریکاست که پیشنهاد دیدار مستقیم با رهبر کره شمالی را پذیرفته، در همه سخنرانی‌های مرتبط با کره شمالی از پیگیری سیاست «فشار حداکثری» تا زمان رسیدن به مقصود سخن گفته و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی وی هم این هفته به شبکه خبری «سی‌. بی. اس» گفت که در مذاکره با کره شمالی، «الگوی لیبی» مدنظر آمریکایی‌هاست.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *