آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

تحریم های موشکی، بهانه جدید ترامپ برای دوشیدن آل سعود

به نظر می رسد رئیس جمهور آمریکا قصد دارد به بهانه تحریم های جدید علیه ایران، منبع درآمد جدیدی برای دولت خود ایجاد کند.

بازخبر / مدتی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با لفاظی علیه ایران و انتقاد از برجام، ادعا می کند اگر خواسته های او درباره این توافق عملی نشود، آمریکا از برجام خارج می شود.

همزمان با این لفاظی ها و بی توجهی جامعه جهانی، آمریکایی ها به بهانه حفظ برجام، سعی کنند همپیمانان خود را متقاعد کنند تا با تحریم های جدید علیه ایران به بهانه برنامه موشکی موافقت کنند؛ تحریم هایی که سفارش جدید سعودی ها به آمریکاست.

عادل جبیر، وزیر خارجه سعودی در نشست مشترک با مایک پمپئو، وزیر خارجه جدید آمریکا که به ریاض سفر کرده، خواهان اعمال تحریم‌های تازه علیه ایران شد و گفت که از سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در قبال برنامه هسته‌ای ایران حمایت می‌کند.

باید منتظر ماند و دید ترامپ به بهانه تحریم ایران، چند میلیون دلار دیگر می تواند سعودی ها را بدوشد!

پیش از این برایان هوک، مشاور ارشد سیاست‌گذاری آمریکا، که پمپئو را در این سفر همراهی می‌کند گفته بود که آمریکا “از کشورهای جهان می‌خواهد تا هر فرد و یا نهادی را که با برنامه موشکی ایران رابطه دارد، تحریم کنند.”

هوک تاکید کرده که او در دیدار با مقامات اروپایی این درخواست را به صراحت مطرح کرده است.

مایک پمپئو روز جمعه در نشست کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل حضور یافت و پس از آن به عربستان سعودی سفر کرد. پس از عربستان، پمپئو به سرزمین های اشغالی فلسطین و اردن سفر خواهد کرد.

 

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *