آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
وزیر دفاع آمریکا:

ترامپ هنوز تصمیمی درباره برجام نگرفته است/ برجام با این پیش فرض که ایران تقلب می کند، تهیه شده است

وزیر دفاع آمریکا گفته است، دونالد ترامپ هنوز تصمیم نهایی درباره توافق هسته ای با ایران را اتخاذ نکرده است و بحث ها درباره قابل اصلاح بودن برجام در دولت ادامه دارد.

بازخبر / جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، روز پنجشنبه ششم اردیبهشت با تاکید بر ارزش برخی از جنبه های توافق هسته ای ۱+۵ با ایران، برجام، گفته است، دونالد ترامپ هنوز تصمیم نهایی درباره این توافق را اتخاذ نکرده است و بحث ها درباره قابل اصلاح بودن برجام در دولت ادامه دارد.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا تا (۱۲ مه) ۲۲ اردیبهشت مهلت داده است که آنچه او «نقایص برجام» می خواند، اصلاح شود، در غیر این صورت تعلیق تحریم‌های ایران بر اساس برجام را تمدید نخواهد کرد. با این حال مقام های آمریکایی روز گذشته گفتند، مذاکرات بین آمریکا و سه کشور اروپایی برای ارائه توافق‌های مکملی در راستای رفع «کاستی‌های برجام» در جریان است.

به گزارش آسوشیتدپرس، جیمز متیس که روز پنجشنبه در نشست با اعضای کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا صحبت می کرد، گفته است که سه بار متن توافق هسته ای با ایران را خوانده است و از میزان و جامع بودن راستی آزمایی ها از برنامه هسته ای ایران شگفت زده شده است.

وی در ادامه گفته است که وقتی وزیر دفاع آمریکا شد پروتکل محرمانه این توافق را نیز خوانده است.

وزیر دفاع آمریکا در خصوص برجام اظهار داشت: می توانم بگویم (این توافق) براساس این پیش فرض تهیه شده است که ایران دست به تقلب خواهد زد. بنابراین راستی آزمایی هایی در آن تعبیه شده است که به طور گسترده و کاملی اجازه می دهد بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی پایبندی ایران را مورد ارزیابی قرار دهند.

وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به پرسش یکی از سناتورهای آمریکایی در خصوص برجام گفته است: ما این که آیا (برجام ) کافی است یا خیر، فکر می‌کنم سوال بجایی است.

جیمز متیس در بخش دیگری از اظهارات خود گفته است، دولت آمریکا همچنان در حال بررسی توافق هسته ای با ایران است و این که آیا این توافق ظرفیت اصلاح را دارد به نحویی که بتوان دونالد ترامپ را برای ماندن در آن راضی کرد.

وی تصریح کرده است: این رایزنی ها حتی تا امروز ادامه دارد و هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است.

وزیر دفاع آمریکا همچنین گفته است که به نظرش توافق هسته ای با ایران ناقص است و جنبه هایی از آن می بایست اصلاح شود.

این در حالی است که شماری از دیپلمات‌های اروپایی می‌گویند سه کشور بریتانیا، فرانسه و آلمان به مرحله حفظ توافق هسته ای با ایران نزدیک شده‌اند اما بحث «توافق جدیدی با ایران مطرح نیست»، بلکه بحث بر «مکملی» است که بتوان با آن «دونالد ترامپ را راضی نگه داشت».

اما امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه که در حال حاضر در واشینگتن به‌سر می‌برد، در دانشگاه جرج واشینگتن گفته است: فکر می‌کنم او [دونالد ترامپ] به دلایل ملاحظات داخلی، خود را از این توافق خلاص خواهد کرد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *