ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

لایحه یکپارچه شدن خدمات روستاها به زودی در مجلس بررسی می‌شود

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه یکپارچه شدن خدمات به روستاها به منظور ارتقای ارائه خدمات به مردم ساکن در این مناطق به زودی در مجلس بررسی می‌شود.

 باز خبر, از بندرعباس، احمد مرادی صبح امروز در جمع مردم روستای طاشکوئیه از توابع شهرستان حاجی‌آباد در شمال استان هرمزگان اظهار کرد: محدودیت منابع ملی باعث شده تا رفع مشکلات و معضلات توسعه روستاها با کندی پیش رود اما در لایحه‌ای قرار است تا ارائه خدمات به روستائیان یکپارچه شده و منابع این بخش تقویت شود.

وی با بیان این که روستاها کانون اصلی تولید در کشور بشمار می‌روند، افزود: تقویت ارائه خدمات به مردم در این مناطق و افزایش امکانات برای ماندگاری بیشتر در روستاها از جمله اهداف اصلی برنامه ششم توسعه کشور است که نمایندگان راهکارهایی برای تقویت این لایحه نیز در نظر دارند.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: رفع مشکلات طرح‌های عمرانی به خصوص در زمینه اجرای طرح‌های هادی روستایی در دستور کار دولت و مجلس است و فاز دوم طرح‌های هادی روستایی در سراسر کشور باید همزمان با تصویب برنامه ششم توسعه با سرعت هر چه بیشتری اجرا شود.

مرادی ادامه داد: آب روستایی و راه روستایی دو اولویت مهم در استان هرمزگان است که امیدواریم با عزم جدی در این زمینه، مشکلات شمار بیشتری از روستاها رفع شود تا مردم بتوانند در روستاها باقی مانده و به روند تولید ادامه دهند.

وی گفت: همه ما می‌دانیم که کمبود امکانات در روستاها باعث تشدید حاشیه‌نشینی و بروز مشکلاتی که می‌شود که برای رفع آنها باید ده‌ها برابر اعتباری که برای آسفالت یک راه و یا تأمین آب شرب روستاها نیاز است، هزینه شود و لذا در این زمینه رسیدگی به روستاها، هر هزینه‌ای که صورت گیرد آثارش در آینده نزدیک تأثیر مثبت بر کل اجتماع بر جای می‌گذارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هرمزگان از معدود استان‌های کشور است که نسبت جمعیت روستایی به شهر نشین آن قابل توجه است و بنابراین انتظار ما از دولت این است که اعتبارات هرمزگان را در زمینه عمران روستایی تقویت کند.

مرادی تصریح کرد: روستاهای شمال استان هرمزگان به لحاظ پرورش خرما و کشت خارج از فصل، ظرفیت‌های بسیار خوبی دارند و همکاری میان مردم در زمینه اجرای روش‌های نوین آبیاری و کیفی‌سازی تولیدات ضروری است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *