ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

بولتون به اروپایی‌ها درباره برجام چه گفت؟

یک دیپلمات ارشد اروپایی می‌گوید «جان بولتون» مشاور امنیت ملی جدید آمریکا به میزان زیادی احتمال می‌دهد واشنگتن از توافق هسته‌ای با ایران خارج شود.

بازخبر / نشریه نیویورکر به نقل از مشاور امنیت ملی آمریکا نوشت: احتمال آن بسیار زیاد است که رئیس‌جمهور ترامپ از توافق ایران خارج شود؛ اگر من بودم ۳ ماه قبل از آن خارج می‌شدم.

به نقل از نشریه «نیویورکر» این منبع اروپایی که خواست نامش فاش نشود، گفت بولتون هفته گذشته در تماس تلفنی با او، به فرانسه و آلمان هشدار داده که انتظار نداشته باشید با یک سفر به واشنگتن بتوانید رئیس‌جمهور ترامپ را از لغو توافق ایران منصرف کنید.

بر این اساس، بولتون هشدار داد: «احتمال آن بسیار زیاد است که رئیس‌جمهور از توافق ایران خارج شود…اگر به من بود،‌ ۳ ماه قبل از آن خارج می‌شدم». به نوشته فارس، نیویورکر همچنین به نقل از «تام کاتن» سناتور ضد ایرانی نوشت کسی نباید شگفت‌زده شود اگر ترامپ در ۱۲ می (۲۲ اردیبهشت) تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران را تمدید نکند.

این در حالی است که خبرگزاری آسوشیتدپرس چندی پیش گزارش داده بود آمریکا و اروپا درباره مسئله موشکی و بازرسی‌ها از ایران در آستانه توافق هستند و تنها مسئله باقی مانده «بندهای غروب آفتاب» است.

رفع سقف زمانی محدودیت غنی‌سازی ایران، محدود شدن برنامه موشکی ایران و دسترسی نامحدود و بی‌قید و شرط به اماکن نظامی ایران و مقابله با فعالیت‌های منطقه‌ای ایران درخواست‌هایی است که ترامپ مطرح کرده و گفته در صورتی که این خواسته‌ها محقق نشود، در موعد بعدی تمدید تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران یعنی ۱۲ می (۲۲ اردیبهشت) از این توافق کناره‌گیری می‌کند.

جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده که توافق هسته‌ای قابل مذاکره مجدد نیست و تغییر مفاد این توافق، از جمله در زمینه سقف زمانی محدودیت‌ها بر برنامه هسته‌ای را نمی‌پذیرد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *