توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد

روسیه، فرانسه و ایران فیلترینگ تلگرام را آغاز کردند +عکس

سه کشور ایران، روسیه و فرانسه حذف پیام رسان تلگرام را کلید زدند.

بازخبر/  سه کشور روسیه، فرانسه و ایران فعالیت های خود برای کنار گذاشتن پیام رسانتلگرام را آغاز کردند.

به گزارش ایران اینترنشنال، سازمان دولتی دیده‌بان ارتباطات روسیه، از آغاز عملیات فیلترینگ پیام‌رسان تلگرام خبر داد.

وب‌سایت دیده‌بان ارتباطات روسیه روز دوشنبه ۲۷ فروردین‌ماه در بیانیه‌ای اعلام کرد که از شرکت تله‌کام درخواست کرده تا دسترسی به تلگرام در روسیه را مسدود کند.

به گزارش رویترز، یک دادگاه روسیه روز دوشنبه در حکمی دستور مسدود کردن تلگرام را به دلیل نقض مقررات روسیه صادر کرد.

به گفته خبرگزاری اینترفکس و به نقل از یک مقام دیده‌بان ارتباطات روسیه، فیلترینگ کامل تلگرامچندین ساعت طول خواهد کشید.

گزارش‌ها حاکی است که شرکت‌های ام.تی.اس و مگافون، دو تولید کننده بزرگ خدمات اینترنت در روسیه تاکنون دسترسی کاربران خود به این شبکه را مسدود کرده‌اند.

سازمان اطلاعات و امنیت روسیه اعلام کرده است که درخواست دسترسی به اطلاعات و پیام‌های کاربران روسیه‌ای این شبکه در راستای پیش‌گیری از تهدیدات امنیتی و حملات تروریستی صورت گرفته است، ولی تلگرام این اقدام را ناقض حریم خصوصی کاربران خود می‌داند.

گفتنی است که دولت روسیه نیز از این پیام‌رسان اجتماعی برای ارتباط با خبرنگاران و کنفرانس‌های اینترنتی خود با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز استفاده می‌کند.

به همین دلیل سخنگوی کاخ کرملین روز دوشنبه ۲۸ فروردین‌ماه، از تمامی روزنامه‌نگارانی که مشترک این پیام رسان هستند، درخواست کرد تا به سرویس پیام‌رسان دیگری که بخشی از شبکه اینترنتی اداره پست روسیه است، بپیوندند.

به گزارش یورونیوز، نهاد ناظر دولتی بر ارتباطات روسیه روز سه ‌شنبه اعلام کرد از شرکت‌های گوگل و اپل خواسته است پیام‌رسان تلگرام را از فروشگاه‌های آنلاین خود در این کشور حذف کنند.

اداره نظارت بر ارتباطات،‌ فناوری اطلاعات و رسانه‌های گروهی در روسیه موسوم به «روسکم ‌نوتزور» تصمیم گرفت تمامی زیرشبکه‌هایی را که خدمات تلگرام در روسیه را مختل می‌کنند، مسدود کند.

الکساندر زهاروف،‌ رئیس اداره نظارت تأکید کرد تا زمانیکه که مسئولان تلگرام، کلید رمزگشایی از گفتگوهای این پیام‌رسان را در اختیار سازمان امنیت روسیه قرار ندهند، همچنان تلاش خواهد کرد آن را ببندد.

اداره نظارت بر ارتباطات روسیه همچنین تهدید کرده اینترنت شرکتهای ارائه کننده فیلترشکن‌ و پراکسی را که دسترسی به تلگرام را ممکن کنند مسدود خواهد کرد.

خداحافظی مقامات فرانسوی‌ از تلگرام

وب‌سایت اروپایی تک کرانچ هم در گزارشی نوشت: دولت فرانسه اعلام کرد قصد دارد از تابستان امسال نرم افزار پیام رسان موبایلی رمزگذاری شده اختصاصی خود را راه اندازی کند و علت این امر نگرانی های امنیتی از جاسوسی دولت های خارجی است.

رئیس جمهور و وزرای دولت فرانسه دیگر از نرم افزارهای پیام رسان خارجی مانند تلگرام و واتس اپ که در داخل فرانسه هیچ سروری ندارند، استفاده نخواهند کرد.

سخنگوی وزارت دیجیتال فرانسه در این باره توضیح داد: ما باید یک نرم افزار پیام رسان رمزگذاری شده داشته باشیم که توسط آمریکا یا روسیه رمزگشایی نشود. ما نگران رخنه های اطلاعاتی احتمالی همانند آنچه در فیسبوک رخ داد هستیم.

پیام‌رسان تلگرام که توسط یک کارآفرین روس راه‌اندازی شده است بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر در جهان دارد و به‌عنوان نهمین پیام‌رسان موبایلی بین المللی شناخته می‌شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *