توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد
رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا:

ترامپ هیچ مشکلی برای خروج از برجام نمی‌بیند

رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت اگر اروپایی‌ها ایرادهایی را که دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای گرفته است، برطرف نکنند، رییس جمهوری آمریکا هیچ مشکلی برای خروج از این توافق نمی‌بیند.

بازخبر / سناتور باب کورکر، رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز چهارشنبه گفت اگر اروپایی‌ها ایرادهایی را که دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای گرفته است، برطرف نکنند، رییس جمهوری آمریکا هیچ مشکلی برای خروج از این توافق نمی‌بیند.

کورکر گفته در روزهای اخیر نشانه‌هایی از امیدواری دیده شده است. همچنین او افزود با سفر آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و امانوئل مکرون، رییس جمهوری فرانسه به واشینگتن، این امکان وجود دارد که هنوز توافق برجام را نگه داشت.

به گزارش صدای آمریکا، سناتور کورکر گفته اگر از حالا تا زمان موعد تمدید برجام پیشرفتی روی ندهد، «رییس جمهوری آمریکا از توافق برجام خارج می‌شود.»

دونالد ترامپ در آخرین اقدام خود برای تمدید برجام، هشدار داده بود «اگر مشکلات اساسی این توافق رفع نشود»،‌ دیگر آن را تمدید نخواهد کرد.

موعد تمدید برجام از سوی آمریکا،‌ ۱۲ ماه می میلادی برابر ۲۲ اردیبهشت ماه است. ترامپ ۱۲ ژانویه به اروپایی ها اولتیماتوم داده بود که یا برجام را اصلاح کنند یا وی ادامه تعلیق تحریم‌های آمریکا را امضا نخواهد کرد.

سناتور کورکر گفته اروپایی‌ها، از مذاکره در دو مورد – یکی برنامه موشکی ایران و دیگری نحوه بازرسی تحت توافق فعلی برجام – «استقبال می‌کنند» ولی برای بند غروب، آلمان معتقد است مذاکره در این مورد به معنای مذاکره در مورد کل توافق است.

آمریکا خواهان حذف بند غروب در برجام است. مطابق «بند غروب»، ایران پس از ۱۰ سال می‌تواند سانتریفوژهای غنی‌سازی را افزایش دهد و پس از ۱۵ سال نیز اجازه دارد حجم اورانیوم کمتر غنی‌شده خود را زیادتر کند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *