توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد
سناتور آمریکایی:

رئیس جمهور پادشاه نیست/ بدون مجوز کنگره نمی‌توان علیه یک حاکمیت مستقل جنگ به راه انداخت

سناتور آمریکایی با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا برای استفاده از نیروی نظامی نیاز به مجوز کنگره دارد تاکید کرد که بدون مجوز کنگره نمی‌توان علیه یک حاکمیت مستقل جنگ به راه انداخت.

بازخبر / سناتور باب کورکر و تیم کین به دنبال ارائه یک طرح دو حزبی برای جایگزین کردن مجوز سال ۲۰۰۱-۲۰۰۲ برای استفاده از نیروی نظامی(AUMFs) و ارائه یک نسخه به روز تر علیه القاعده، طالبان و داعش در عراق و سوریه هستند.

کین در این زمینه گفت: من بسیار بسیار روی این موضوع متمرکز هستم که ما نباید به رئیس جمهور اجازه بدهیم سربازان ما در جنگ کشته شوند بدون اینکه این جنگ مجوز کنگره را داشته باشد و مورد بحث نمایندگان قرار نگرفته باشد.

وی افزود: نمایندگان باید در فرایند مشارکت نظامیان آمریکایی دخیل باشند و در این زمینه رای گیری صورت گرفته باشد.

این سناتور دموکرات اضافه کرد؛ من فکر نمی‌کنم که رئیس جمهور بتواند علیه حاکمیت یک کشور دیگر جنگ به راه بیندازد و فکر نمی‌کنم که رئیس جمهور بدون مجوز کنگره بتواند این کار را انجام دهد. رئیس جمهور گفته که این حملات شیمیایی ماهها اتفاق افتاده است، پس او می‌توانست در این مدت به کنگره مراجعه کند و مجوز کنگره را طبق ماده یک قانون اساسی ایالات متحده اخذ کند.

وی افزود: ما نمی‌توانیم به رئیس جمهور چک سفید بدهیم او پادشاه نیست.

کین با اشاره به مجوز ۹/۱۱ برای استفاده از نیروی نظامی تاکید کرد این مجوز در آن زمان و به صورت اضطراری داده شد، اکنون ۱۷ سال از آن زمان میگذرد و نیاز به بازنگری دارد.

وی همچنین توضیح داد که این مجوز علیه «گروههای تروریستی بدون دولت» صادر شده و نمی‌تواند علیه حاکمیت یک کشور مثل سوریه یا کره شمالی مورد استفاده قرار بگیرد.

بامداد جمعه آمریکا به همراه انگلیس و فرانسه بدون کسب مجوزهای لازم از سازمان ملل و همچنین پارلمانهای کشورهایشان به صورت غیرقانونی علیه سوریه حملات موشکی انجام دادند. این حملات غیرقانونی علاوه بر اعتراض برخی کشورها در جامعه بین المللی با مخالفت محافل سیاسی داخلی نیز مواجه شده است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *