توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد
ترند نیوز:

کشورهای عربی گروگان آمریکا شده‌اند

خبرگزاری ترند نیوز در تحلیلی نوشت، تهاجم آمریکا به عراق از قلمروی کویت نشان داد که واشنگتن در صورت لزوم از پایگاه‌های نظامی خود در کشورهای عربی علیه کشورهای عرب استفاده می‌کند.

بازخبر /  خبرگزاری «ترند نیوز» جمهوری آذربایجان در تفسیر سیاسیروز خود پیرامون حضور گسترده نظامی آمریکا در غرب آسیا نوشت: این منطقه، به «مکان آموزش نظامی آمریکا» مبدل شده است.

 در این تفسیر که سردبیر بخش عربی این خبرگزاری آن را نوشته، آمده است : «ضرب المثلی وجود دارد کههرکس بر غرب آسیا مسلط شود، آنگاه بر تمام دنیا مسلط می‌شود. متاسفانه، کشورهای مسلمان اهمیت راهبردی قلمروهای خود را درک نمی‌کنند و در نتیجه به خاطر کشمکش‌های موجود و موضوع ایران، اعراب به امید بقاء خود، گروگان آمریکا و کشورهای غربی شده‌اند.»


نقشه پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه

بر این اساس، اینک بیش از پنجاه و چهار هزار نظامی آمریکایی در دوازده کشور منطقه حاضرند و علاوه بر این‌، باید به پایگاه‌های نظامی فرانسه و انگلیس اشاره کرد.

سردبیر بخش عربی ترند نیوز در ادامه  این تفسیر نوشت که اینک در پایگاه هوایی «العدید» نزدیک دوحه، پایتخت قطر، دستکم یازده هزار نظامی آمریکایی حضور دارند که بزرگترین حجم نیروهای این کشور در غرب آسیا است.

آمریکا، همچنین در کویت نیز پایگاهی هوایی به نام «کمپ دوحه» دارد و بیش از ۱۰ هزار نظامی این کشور در این پایگاه حاضرند. این پایگاه نظامی سال ۱۹۹۱ تاسیس شد و نقشی کلیدی در حمله به عراق ایفا کرد.


پایگاه هوایی آمریکا در کویت

نویسنده با اشاره به دیگر پایگاه‌های نظامی آمریکا در غرب آسیا چون امارات متحده عربی (پایگاه هوایی الظفره) با ۵ هزار نظامی و بحرین که ناوگان پنجم دریایی آمریکا در این کشور حضور دارد به نیروهای حاضر آمریکایی در سوریه اشاره کرد و نوشت: «اینک، ۲ هزار نظامی آمریکا در سوریه مستقرند.»


نمایی از پابگاه هوایی آمریکا در امارات

سردبیر بخش عربی ترند نیوز سپس نوشت: «با وجود اینکه کشورهای عرب منطقه این پایگاه‌های نظامی  آمریکا و غرب را تضمین‌کننده امنیت خود می‌دانند، اما این پایگاه‌ها در وهله نخست تهدیدی علیه خود این کشورها هستند.»

در خاتمه این تفسیر آمده است: «تهاجم آمریکا به عراق از قلمروی کویت گواهی بر این نکته است که آمریکا در صورت لزوم از این پایگاه‌های نظامی علیه کشورهای عرب استفاده می‌کند.»

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *