توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد
سرمربی تیم ملی تکواندو جوانان

کره‌ای‌ها در تونس مقابل تکواندوکاران ایران تحقیر شدند/ پیش‌بینی نتایج در المپیک بوئنوس آیرس سخت است

سرمربی تیم ملی تکواندو جوانان در مسابقات قهرمانی جهان گفت: کره‌ای‌ها در تونس با شکست مقابل تکواندوکاران ما تحقیر شدند.

بازخبر / وحید عبداللهی در مورد سطح فنی مسابقات تکواندو  قهرمانی جهان که به میزبانی تونس برگزار شد، گفت: سطح مسابقات از لحاظ کیفیت و کمیت بسیار بالا بود. این رقابت‌ها هر دو سال یک بار برگزار می‌شود و تفاوت این دوره از رقابت‌ها با دوره‌های قبل این بود که با توجه به اینکه المپیک جوانان آرژانتین را پیش‌رو داریم دو روز قبل از آغاز مسابقات قهرمانی جهان ما مسابقات کسب سهمیه المپیک را پیش‌رو داشتیم که خوشبختانه در آن رقابت‌ها سربلند شدیم. البته در مسابقات کسب سهمیه المپیک محمدرضا زوار به عنوان سرمربی تیم ملی بود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا رقبای شما آماده نبودند یا اینکه تیم ملی تکواندوی ایران از لحاظ فنی در جایگاه خوبی بود که توانستید نتایج بسیار خوبی را کسب کنید، گفت: همه رقبای ما پیش از حضور در این رقابت‌ها تمرینات خوبی را پیگیری کرده بودند آنها آمده بودند همه سهمیه‌ها را کسب کنند و پس از کسب سهمیه در مسابقات قهرمانی جهان حضور پیدا کنند و در واقع در هر دو مسابقه بهترین نتایج را کسب کنند. اما بچه‌های ما خوب و با انگیزه بودند و توانستند نتایج خوبی را در هر دو مسابقه به دست بیاورند. ما سه مدال طلا، نقره و برنز در مسابقات کسب سهمیه المپیک آرژانتین به دست آوردیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به این سؤال که گویا عملکرد لطیفی نماینده وزن منهای ۴۵ کیلوگرم به قدری آماده بود که تمام حریفان خود را با اختلاف زیادی شکست داد، گفت: لطیفی در وزن منهای ۴۵ کیلوگرم با مبارزات درخشانی که از خود به نمایش گذاشت علاوه براینکه قهرمان جهان شد به عنوان ستاره مسابقات نیز معرفی شد او تمام حریفان خود را با ۲۰ امتیاز اختلاف در راند دوم شکست داد. البته بچه‌های در اوزان سوم و چهارم نیز مدال طلا کسب کردند و آنها نیز نتایج خوبی داشتند. ولی‌پور و بختیاری هر دو با درخشش مقابل حریفانشان به طلا دست یافتند در وزن پنجم اصغری طلایی شد و چند روز قبل از این اتفاق در مسابقات کسب سهمیه المپیک نیز مدال طلا به دست آورد. در وزن ششم مرادی بازی‌های خوبی از خود به نمایش گذاشت اما در مقابل نماینده آذربایجان نتوانستند موفق شود و به مدال برنز دست یافتند.

سرمربی تیم ملی تکواندو جوانان در ادامه گفت: در وزن هفتم عمادی طی اردوهایی که داشتیم واقعاً جهش خوبی از لحاظ تکنیک و تاکتیک داشت و توانست در تونس بدرخشد و مدال طلا کسب کند در وزن هشتماشکوریان مدال نقره کسب کرد و توانست در قهرمانی جهان با کسب مدال طلا افتخارآفرینی کند. وزن نهم خسروی از لحاظ قد، تکنیک و تاکتیک عالی بود و توانست حریف کره‌ای را در فینال با اختلاف امتیاز شکست دهد. در وزن دهم مهرعلی را داشتیم که او چند بازی خوب انجام داد اما مقابل حریف ترکیه نتیجه نگرفت انصافاً مهرعلی از لحاظ اختلاف وزن و قد اختلاف زیادی با حریف خود داشت حریف مهرعلی ۳۰ کیلوگرم از او سنگین‌تر بود که در پایان حریف ترکیه‌ای برنده این دیدار شد.

عبداللهی در پاسخ به این سؤال که با توجه به مدال‌هایی که نمایندگان کشورمان در این رقابت‌ها کسب کردند پس شما در مجموع از نتایجی که رقم خوردید راضی هستید، گفت: نتایجی که در تونس رقم خورد نتایج تاریخی بود و من در هیچ رده‌ای چنین نتیجه‌ای را سراغ ندارم. در ۲۰ سال گذشته چنین نتیجه‌ای در تکواندو کسب نشده است. نتایج بسیار عجیبی در تونس برای جوانان رقم خورد و خدا را شکر که این اتفاق رخ داد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا برای حضور در المپیک آرژانتین باز هم در کنار تیم ملی خواهید بود یا خیر، گفت: اگر لازم باشد قطعاً در خدمت تیم ملی هستم به هر حال جا دارد از دوستانی که برای کسب این نتیجه با ما همکاری کردند تشکر کنم. موفقیت این تیم حاصل تلاش دسته جمعی بود که خدا را شکر به ثمر رسید. از  محمدرضا زوار که سرمربی تیم تکواندو در مسابقات کسب سهمیه المپیک و مدیر فنی در مسابقات تیم ملی قهرمانی جهان بود تشکر می‌کنم. او تجربه ۱۶ سال مربیگری در تیم‌های ملی را در اختیار ما گذاشت و خیلی ما را کمک کرد. از مربیان تیم ملی که شبانه‌روز کنار ما بودند و باعث شدند نتیجه رقم بخورد تشکر می‌کنم. از مربیان پایه این ورزشکاران تشکر می‌کنم که آنها را به این سطح رساندند که به تیم ملی کمک کردند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در حضور تیم کره جنوبی که صاحب سبک تکواندو هستند کسب چنین نتیجه‌ای کار دشواری نبود، عنوان کرد:‌ تا به حال سابقه نداشته که کره‌ای‌ها مقابل حریفان خود به این اندازه تحقیر شوند نماینده ما در اوزان اول با اختلاف ۴۳ امتیاز حریف کره‌ای را شکست داد تمام سالن حسین را تشویق می‌کردند. پنج نفر از نمایندگان کشور ما با نمایندگان کره جنوبی رودرو مبارزه کردند و هوگوپوشان کشورمان کره‌ای را در تونس تحقیر کردند به طوری که ما دل‌مان به حال‌شان سوخت (با خنده) دوره قبل در کانادا کره‌ایی‌ها در روز اول و دوم با کسب چهار مدال تقریباً قهرمانی زودهنگام را کسب کرده بودند این دوره همه چیز برعکس شد و این اتفاق برای ما رخ داد. آنها دست‌وپا می‌زدند که حداقل در سکو بمانند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا قبول دارید تکواندو در کشورهای دیگر پیشرفت زیادی کرده است، گفت: ما چهار سال پیش در مسابقات کسب سهمیه المپیک جوانان در کشور چین تایپه حضور داشته‌ایم. ۱۰ مدال طلا بین ۹ کشور تقسیم شد فقط کره‌ایی‌ها دو مدال طلا کسب کردند این نشان می‌دهد که تمام کشورها در تلاش هستند و تکواندو در همه دنیا پیشرفت کرده است. ۱۱۸ کشور در این رویداد حضور داشتند و در واقع ۹۷۵ تکواندوکار به رقابت پرداختند.

سرمربی تیم ملی جوانان در پاسخ به این سؤال که با توجه به حساسیت مسابقات المپیک آرژانتین آیا کار تکواندوی ایران سخت خواهد بود، یا خیر، گفت: کار، کار سختی است اما ما برای موفقیت در المپیک آرژانتین برنامه‌ریزی کرده‌ایم و می‌توانیم به موفقیت در آن رقابت‌ها امیدوار باشیم. البته پیش‌بینی کردن کار بسیار سختی است همانطور که اصلاً نمی‌توانستیم پیش‌بینی کنیم در این رقابت‌ها می‌توانیم هفت مدال طلا کسب کنیم اما در مجموع می‌رویم که بهترین نتیجه را کسب کنیم.

وی در پایان صحبت‌های خود با تشکر از اسپانسرها و مسئولان سازمان لیگ گفت: برگزاری لیگ‌های پایه به موفقیت در تونس خیلی کمک کرد از مسئولان سازمان لیگ و اسپانسرها که باعث موفقیت جوانان ما شدند تشکر می‌کنم.  برای رسیدن به موفقیت حلقه‌های مختلفی به هم متصل هستند که در صورت نبودن این حلقه این موفقیت اتفاق نمی‌افتد. خوشبختانه همه دست به دست هم دادند تا تکواندو در تونس موفق شد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *