توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد
رئیس مجلس شورای اسلامی:

موانع توسعه همکاری‌ تجاری ایران و ویتنام باید رفع شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: موانعی برای توسعه همکاری‌ تجاری “ایران و ویتنام” وجود دارد که باید رفع شود تا تجار دو کشور بتوانند راحت‌تر همکاری کنند.

بازخبر/ علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه، ۲۷ فروردین در دیدار با «چان تنگ‌ مِن» رئیس جبهه میهنی ویتنام با بیان اینکه جبهه میهنی ویتنام در ایجاد وحدت و احترام بین مردم این کشور نقش به‌سزایی دارد، گفت: از نظر مثبت، نسبت به ایجاد همکاری‌های گسترده تشکر می‌کنم، زیرا این موضوع نشان‌دهنده تسلط عمیق شما نسبت به تاریخ روابط دو کشور است.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران مبارزه ضداستعماری مردم ویتنام را تحسین می‌کنند، افزود: شما برای استقلال خود تلاش فراوان کردید و امروز به خاطر استقلال‌تان از جایگاه خوبی برخوردار هستید.

رئیس مجلس ادامه داد: در این دیدار، موضوعاتی همانند گسترش روابط اقتصادی و حمایت از یکدیگر در مجامع بین المللی مطرح شد.

لاریجانی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های خوبی بین دو کشور در زمینه نفت، گاز، پتروشیمی، معادن، مخابرات و تکنولوژی‌های جدید برای گسترش روابط وجود دارد، اظهار داشت: موانعی برای توسعه این همکاری‌ها وجود دارد که باید رفع شود تا تجار دو کشور بتوانند راحت‌تر همکاری کنند.

وی همچنین، بر توسعه روابط و همکاری فرهنگی، دانشگاهی و اقتصادی دو کشور بیش از گذشته تأکید کرد.

رئیس مجلس افزود: علاقه دولت و پارلمان ایران، گسترش روابط تجاری بین دو کشور است و ما از پیشرفت‌های شما خوشحال بوده و آنها را پیشرفت خودمان می‌دانیم.به هر میزان، کشورها از لحاظ اقتصادی بهتر شوند، اوضاع دنیا بهبود می‌یابد.

لاریجانی با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها همچنان در منطقه شرایط ناامن ایجاد می‌کنند، تصریح کرد: بمباران‌های اخیر در سوریه برای ناامن کردن منطقه است و کمکی به حل مسئله نمی‌کند، زیرا راه‌حل سوریه، سیاسی است.

وی با تأکید بر اینکه مجلس تلاش می‌کند که روابط دو کشور را توسعه دهد، ادامه داد: پارلمان ایران حامی همکاری‌های گسترده است.

رئیس مجلس از رئیس جبهه میهنی ویتنام دعوت کرد که در ایران حضور یابد.

همچنین، «چان تنگ‌مِن» در این دیدار با بیان اینکه دستاوردهای ایران با رهبری آیت‌الله خامنه‌ای برای استقامت و حفاظت مردم ایران از نظر مردم ویتنام قابل تحسین است، تصریح کرد: دولت و مردم ویتنام از حمایت و کمک مردم ایران به‌ویژه در مبارزه با استعمارگری قدردانی می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه ویتنام برای روابط دوستانه و دیرینه سنتی بین دو ملت اهمیت قائل است، افزود: ویتنام خواستار همکاری و روابط بیشتر بین دو ملت و دولت است.

به گزارش العالم، رئیس جبهه میهنی ویتنام با بیان اینکه روابط ایران و ویتنام در سال‌های اخیر تقویت و تحکیم شده است، ادامه داد: سفر رؤسای جمهور ویتنام و ایران به دو کشور به توسعه روابط دو کشور کمک کرده است که امیدوارم پس از دیدار رؤسای مجالس که امروز صورت گرفته سطح روابط گسترده‌تر شود.

«چان تنگ‌مِن» اظهار داشت: جبهه میهنی ویتنام در امور قانون‌گذاری مجلس نظراتی دارد که این نظرات را مطرح می‌کند،.همچنین به مجلس ویتنام در امور نظارت و اجرای قانون کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه کمیسیون مرکزی جبهه میهنی ویتنام به دولت، مجلس و وزرای دولت کمک می‌کند، افزود: رفت و آمد هیئت‌های سیاسی و مردمی دو کشور تسهیل شود.

رئیس جبهه میهنی ویتنام تأکید کرد: نقطه قوت ایران در ذخایر نفت، گاز، کشاورزی و آموزشی است.

«چان تنگ‌مِن» با بیان اینکه روابط دیپلماتیک دو کشور در سطح بالایی بوده، اما روابط تجاری در سطح مطلوبی نیست که باید افزایش یابد، تصریح کرد: امیدوارم مردم ایران دستاوردهای بیشتری در حوزه بین المللی و اقتصاد به دست آورند و روابط دو کشور ارتقاء یابد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *