توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد

زمان پرداخت قسط دوم هزینه‌های حج ۹۷ اعلام شد/ انجام معاینات پزشکی ۲۲ هزار زائر تاکنون

زمان پرداخت قسط دوم هزینه‌های حج تمتع ۹۷ و آخرین مهلت برای نتیجه نهایی معاینات زائران خانه خدا در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت زمان اعلام شد.

بازخبر / نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت ۲۷ فروردین‌ماه به ریاست حجت‌الاسلام سید علی قاضی‌عسکر برگزار شد.

زمان پرداخت قسط دوم هزینه‌های حج/ آخرین مهلت معاینات پزشکی زائران

در این جلسه، حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه ظرفیت ثبت‌نام در بیش از ۵۷۵ کاروان حج تمتع ۹۷ تکمیل شده است، گفت: قسط دوم هزینه‌های حج امسال در دهه دوم اردیبهشت‌ماه از زائران دریافت می‌شود.

محمدی به لزوم انجام معاینات پزشکی برای زائران خانه خدا اشاره کرد و افزود: آخرین مهلت برای اعلام نتیجه نهایی معاینات زائران حج دهم اردیبهشت‌ماه است.

۲۲ هزار زائر خانه خدا معاینات پزشکی انجام دادند

در ادامه سیدعلی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با ارائه گزارشی از روند اقدامات صورت گرفته درحوزه پزشکی حج تمتع ۹۷، اظهار داشت: معاینات پزشکی از بیش از ۲۲ هزار زائر انجام شده است و با توجه به وقفه ایجاد شده به دلیل تعطیلات نوروزی، سرعت بخشیدن به معرفی حجاج توسط مدیران کاروان‌ها برای انجام این معاینات ضرورت دارد.

پس از آن حجت‌الاسلام سیدجواد مظلومی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به لزوم برگزاری نشست متمرکز روحانیون، معین و معینه‌ها در قم و جلسات آموزش زائران دراستان‌ها و جلسات ویژه ماه مبارک رمضان، گفت: امسال برای برگزاری جلسات متمرکز ویژه فرهیختگان، یاوران حجاج و بانوان زائر همچون سال گذشته برنامه ریزی شده است.

تلاش برای فراهم‌سازی شرایط و امکانات بهتر برای حاجیان

در ادامه حجت‌الاسلام قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: باید تلاش شود در حج امسال شرایط و امکانات بهتری برای حجاج فراهم شود و با هماهنگی هرچه بیشتر بین سازمان حج و زیارت و بعثه، برنامه‌ریزی‌ها به نحو مطلوب تحقق یابد.

سرپرست حجاج ایرانی همچنین بر لزوم به کارگیری راهکارهای مختلف در راستای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی در حوزه حج و زیارت تاکید کرد و از مسئولان این حوزه خواست نسبت به تأمین اجناس مورد نیاز در بخش‌های تغذیه و تدارکات و تهیه سوغات اهتمام جدی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه همچنین برخی مشکلات در حوزه عتبات عالیات را یادآور شد و گفت: در این حوزه باید آسیب‌شناسی و نظارت قوی وجود داشته باشد تا مشکل به صورت ریشه‌ای حل و موجبات آرامش خاطر هر چه بیشتر زائران در سفرهای زیارتی فراهم شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *