اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

کارشناس بی بی سی: غربی ها باید از مردم ایران عذرخواهی کنند

کارشناس شبکه بی بی سی فارسی با اشاره حمله موشکی آمریکا، فرانسه و بریتانیا به سوریه، خواهان عذرخواهی این کشورها از مردم ایران شد.

بازخبر / علیرضا نامور حقیقی، کارشناس شبکه بی بی سی فارسی با اشاره به بهانه شیمیایی کشورهای آمریکا، فرانسه و بریتانیا برای حمله موشکی به سوریه و حمایت آلمان از این حمله، تاکید کرد که این کشورها باید قبل از هر چیز از مردم ایران عذرخواهی کنند.

نامور حقیقی با یادآوری حملات شیمیایی رژیم بعثی عراق به ایران در ۸ سال جنگ تحمیلی تاکید کرد که کشورهای غربی در آن سال ها نه تنها مخالفتی با عراق نداشتند بلکه به رژیم صدام وام های کلان پرداخت کردند و سلاح هایشان را به این کشور فروختند و به همین خاطر ضمن عذرخواهی از مردم ایران باید غرامت هم بپردازند.

از حدود سال ۱۳۵۵، رژیم عراق با کمک کشورهای غربی و جمع‌آوری برخی از استادان دانشگاه و صرف بودجه کلان، به جمع‌آوری اطلاعات درباره سلاحهای شیمیایی، میکروبی و رادیواکتیو پرداخت.

مواد اولیه و تجهیزات تولید سلاح های شیمیایی عراق از منابع مختلفی تأمین شدند. شرکت‌های آلمانی بزرگترین صادرکننده جنگ‌افزارهای شیمیایی یا تجهیزات و کارخانه‌های ساخت این سلاحها به عراق بودند. البته آمریکا، فرانسه، هلند، انگلیس، شوروی و غیره هم در صدور غیرقانونی مواد اولیه ساخت این سلاحها یا سایر تجهیزات مرتبط به عراق نقش مهمی داشتند.

داده‌های موجود از مشارکت ۸۵ شرکت آلمانی، ۱۹ شرکت فرانسوی، ۱۸ شرکت بریتانیایی و ۱۸ شرکت آمریکایی حکایت دارند.

پسندیدم(8)نپسندیدم(1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *