ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

ادعاهای واهی «الجبیر» درباره ایران وسوریه

وزیر امور خارجه عربستان سعودی در نشستی خبری پس از پایان اجلاس سران اتحادیه عرب ادعاهای واهی علیه ایران و سوریه را تکرار کرد.

بازخبر / به نقل از پایگاه النشره، وزیر امور خارجه سعودی در نشستی خبری بعد از پایان اجلاس سران اتحادیه عرب، ادعاهای واهی علیه ایران را تکرار کرده و تهران را به دخالت در امور کشورهای عربی متهم کرد.

عادل الجبیر در این نشست خبری گفت: اجلاس سران عرب حمایت ایران از حوثی ها را محکوم کرد و از ایران خواست از کشورهای عربی خارج شود و به حسن همجواری احترام بگذارد.

وزیر خارجه سعودی همچنین طی ادعایی دولت سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم کرده و مدعی شد: اجلاس سران عرب بکارگیری سلاح های شیمیایی ممنوعه از سوی رژیم سوریه علیه مردم را به شدت محکوم می کند.

وی در خصوص بحران قطر نیز افزود: قطر در دستور کار اجلاس سران نیست چرا که این موضوع ساده ای است. فعالیت های قطر مردود است و باید ناسپاسی و اقدامات خود را متوقف کند. قطر همچنین باید از حمایت گروه های افراطی دست بردارد و حل بحران منوط به «دوحه» است.

گفتنی است که بیست و نهمین اجلاس سران اتحادیه عرب که روز یکشنبه در ظهران عربستان برگزار شده بود با صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد.

در بیانیه پایانی این اجلاس بر اهمیت صلح عادلانه و فراگیر در خاورمیانه بر اساس طرح صلح عربی و نیز پایبندی به حمایت لازم از موضوع فلسطین و حمایت از راهبردها برای حفظ امنیت ملی عربی تاکید شده است.

این بیانیه همچنین از کشورهای همسایه خواسته است که به حاکمیت کشورهای عربی احترام بگذارند و در امور این کشورها دخالت نکنند. به نوشته مهر، در بیانیه مذکور بر اهمیت تقویت اقدام عربی مشترک برای مقابله با خطرات پیش روی کشورهای عربی که امنیت و ثبات آنها را تهدید می کند تاکید شده است.

شایان ذکر است که نشست بیست و نهم سران عرب روز یکشنبه در ظهران عربستان برگزار شد و ملک سلمان پایان این نشست را اعلام کرد.

رئیس جمهور تونس از میزبانی نشست سی ام سران عرب پس از اینکه آل خلیفه میزبانی آنرا نپذیرفت، خبر داد.

الباجی قائد السبسی گفت: ما بر ضرورت همبستگی میان کشورهای عربی تاکید داریم.

وی افزود: ما میزبان سی امین نشست اتحادیه عرب در تونس خواهیم بود و این پس از اینکه بحرین از میزبانی آن عذرخواهی کرد، است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *